fredag 25 mars 2011

Vallet parking och kan jag skriva ett kort inlägg?

Har varit på en ganska snabb lunch med härliga J. Nästan mitt inne i det otäcka centrumet, läskigt för att det är tusen miljarders andra bilar och massvis med bilfiler. O rödljus o högersvängar. J mötte upp mej på säker mark och körde omkring mej inne i värsta smältdegeln. Utanför restaurangen stannade hon bilen, hoppade ut och viftade med nyckeln. En man kom o körde bort bilen på sant filmstjärnemanér o vi trippade in på restaurangen. Jag lever i en dröm, en film eller nåt annat overkligt.

Cajsa kom just hem med en bibba gjorda prov, såg lessen ut. Hon trodde att A var det lägsta betyget så hon var lessen. Men A är ju bästa! Det är ju topp! Mamman grät av stolthet. Hennes första topscore, duktiga flickan. Kan tänkas att bak i bibban fanns ett par andra prov med blandade bokstäver som kommer efter bokstaven A. Nåt med B+, ett med C o kanske nåt annat med E. Det struntar jag blankt i. Jag fokar på det positiva. Idag iaf.

Kort inlägg klarar jag också, det är fredag, solen skiner skönt. Barnen glada o mamman mätt och nästan en filmstjärna.

Åsa - nyper sej i armen emellanåt

4 kommentarer:

  1. Cajsa va bra du är! Va stolt över dig själv. Det du presterar redan i skolan är det många, betydligt äldra barn och vuxna också, här i Sverige inte skulle klara av.
    Åsa, snart måste du söka upp kusinen min, han jobbar ju mitt i smeten, downtown Charlotte, i korsningen av de två huvudgatorna, och hälsa från mig. Jag ska maila dig adressen! Ha en toppenhelg! Kramelikram Maria - som inte tänker skotta krossad is ...

    SvaraRadera
  2. Fina Maria!
    Cajsa är stolt. Väldigt. Hon fick rätt fast att hon hade stavat quart med g. Som i guart, tjugo minuter en guart. Jag fnissar lite åt det hela tiden.
    Tar gärna mailadress!
    O nope, om du ska skotta all den där slush puppie iskrossen så får du ta tjänstledigt. Bättre att låta tant tö ta hand om det, det gör du rätt i. Toppenhelg till dej/er också.
    Kramar från Cajsan o Åsan

    SvaraRadera
  3. Haha, ja glamour är precis vad vi är, mitt i vardan i lilla Charlotte, det gillar jag!! Mer sånt!! Nästa gång klär vi upp oss lite mer och tar med oss ett par toffsar eller nåt... Har du hittat BRAVO 1307 på din tv än, då måste du titta på alla husfru-programmen... satan i gatan vad vi ligger i lä där, det får vi jobba på!! Hehe, hoppas poliserna var snälla med er! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Jenny, nope nästa gång får det baske mej bli paraplydrinkar och privatchaufförer vid namn C va? Hittar inte Bravo, tv stannar hela tiden på Food network and i love it! Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!