tisdag 8 mars 2011

Drakar o Strömmingar lyfter i motvind



Evidence. Test Terminated. Det är tufft, NOOH






Haha, vilken dag! Upp o ner i sinnet som värsta bergodalbanan. Cajs hade varit lessen i skolan för att dom gjorde nåt slags test, hon fattade inget, tror att hon mest var nervös för skolbussresan hem om jag ska vara ärlig. Jag har försökt att lära henne/dem att göra så bra det bara går på proven, får man inte alla rätt så är det ok, men man måste försöka att kämpa. 


Lucas fick ett slag mitt på (jag skriver som han uttrycker det) det lite småkänsliga stället av en skitunge på gatan. Aj tydligen, väldigt mycket aj. 


Basse kom hem som en mycket slagen hjälte men solbränd efter fyra timmars köande i strålande sol. Teoridelen avklarad, alltid något. Jag o vi höll faktiskt på att bryta samman här hemma. En stunds ältande, två öl druckna av stackars mannen och en snabbt beslut att denna dagen måste avslutas på värdigt sätt drog vi till Applebees (Japp Erik, finns här på lagom avstånd, jag har bokat den 11 juni typ)





Skål för oss, vi klarar allt! (utom körkort...)
Väldigt god middag, härliga samtal och en skön och avslappnad distans till det hela fick vi där. Vilken tur vi har som har möjlighet att äta ute, att vi åtminstone har svenskt körkort som gäller ett tag till o att vi har barn som piggar upp oss en jobbig tisdag! Hem genom vildmarken i ny hyrbil (som har alla papper i ordning) och väl hemma, slängsel i soffa. Tre avsnitt Sex and the city, och där nånstans somnade min tappre make. 

En sak är säker, Mardi Gras 2011 kommer vi aldrig nånsin att glömma bort. O hur är det Mads Mikkelsen säger, livet är inte de dagar som passerar utan dagarna man kommer ihåg, och extra bra blir det sagt på lite bruten dansk-svenska ju. Så sant så sant.

Ny dag snart, nya möjligheter! 

Kramar till alla er, idag 200 st, som har läst det jag skriver, blir så väldans mallig och stolt. Heja er! O heja mej... :-)

//Åsa - the girl with the dragon tattoo (det enda jag kom på som anknyter till drake. Jag har ingen tatuering men gillar Stieg Larsson)

PS: tänk om det är jag som är förlagan till Lisbet Salander?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!