tisdag 15 mars 2011

Ett varningens finger och en glammig lunch

En dag går fort när man har roligt. Det har jag haft idag, trevligt och umgänges-skönt. Glam-lunch med J på Southpark-mall. Det snoffsiga mallet i stan. Såg inget av mallet, för vi pratade sönder nästan 4 timmar över en sallad, ett glas vitt och en cheesecake. Hur lyxigt och trevligt som helst, o lärorikt. Nästa gång ska jag ta med ett anteckningsblock, o skriva ner allt J lär mej. Glömmer små detaljer annars. Dumt. 


Lika god som den ser ut!


Staden Charlottes logga, fin tycker jag

Varning varning. Lucas ville testa, smakar rumpa. Schaaassss
Läxhögen från blåkulla, tog lång tid, pyssel med Engelska som andraspråkskolan, läsa engelsk bok, mysa 20 min och sen, godnatt barnen. Cajsa hade en tung dag, hon har fått ett herpesutbrott, IGEN! Blir så lessen för hennes skull, o hon har ont, o är allmänt medtagen. Nu var det ett par månader sen hon hade ett, hade hoppats att det hade på nåt sätt växt bort. Lilla tappra flickan med dom smala benen och stapplande engelska, i tredje klass, med tuffa tjejer och sin egen vilja att vara bra och smälta in. Tror ni inte hon fått spe pga herpesplåstret? Av flera och av en kille på skolbussen, som bara hade skrikit Uäääk. Hon var så lessen på kvällen, vill inte gå till skolan. Jag förstår henne Hon sa: Varför måste det komma nu, när jag är så ny i skolan? Älskling. Önskar nästan att hon fick feber o slapp gå o visa sej sådan där. Det måste väl finnas nån medicin som man kan få så att man slipper sånt? Måste undersökas.
Mammahjärtat svider. 

Lärdomar o annat:

Sallad + sällskap = trevligt

Ev o mest troligt får vi besök i mitten på april, om bara så ett litet o snabbt men välkommet.

Herpes är det värsta jag vet just nu.

Hjälplärarebehov i matte är anmält hos en firma som pysslar med sånt

Internet strular ALLTID när Basse är borta, tveklöst

Att köra in i centrala Charlotte kan framkalla svettningar. Ganska läskigt, både bilkörningen och svettningarna

Torkade köttslamsor är inget för oss.

Dansk-besök imon, trevligt.

Kom en bibba med tomma checkar på posten idag, hm.... 

Har glömt lösenordet till Spotify.

Har en rolig "havet o bo i hus och mysa omkring plan" i påsk. Yes vad roligt.

Snart kommer bästa Basse hem, du är välkommen älskling.

Nu är det bäddning, måste vara utvilad inför danskpratssessionen imon, vi äaer rööödje vi är hvide. Eller nåt.

Åsa - på herpesutrotarjakt




5 kommentarer:

  1. Följer din "dramtatiska" vardag;-)- skulle gärna dela den mer dig:-) Även om det var över tjugo årsedan jag var där så minns jag ännu känslan av när postbilen kom- längtan att få en hälsning från sverige var enorm. Så vårt frimärkskonto kommer nog också bli stort under dessa två år.

    SvaraRadera
  2. å du modiga...jag får svettningar när jag kör i göteborg å kan tänka mig att centrala Charlotte är lite mer komplicerat!
    den där 99% laktosfri, måste säga att sonen din är skärpt, hade inte reflekterat över detta en tidig morgon ha ha men han hade helt rätt vad hjälper det med 99%
    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Lise-Lotte Lindgren17 mars 2011 kl. 15:59

    Herpes suger fett! Tackers Cajsa! Elaka klasskamrater suger ännu värre.
    Tips från coachen: Skaffa Ännu Elakare Pitbull.
    Om ni inte gillar beef jerky kan ni ge bort den till Olle, Leffe och Torsten. De gillar sånt.
    Iakttagelse: Din blogg är sketakul, även när du skriver om inte så kul saker.

    Stor Sverigekram
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  4. Lise-Lotte!
    Japp, detta var ingen rolig erfarenhet, skurk. Men säkert nyttig på sikt. Jag vill gärna se det så, obotlig optimist på nåt sätt. Pittbull, argbigga, elitkommando, o ilsken pensionär är inkallade. Det är motattack på G.
    Att Torsten gillar Jerk kan jag förstå, hundar äter ju allt, men Leffe o Olle... Hm. Eller så jag inte tillräckligt utvecklad i mina smaklökar.

    Kramar till den bästa LL som finns

    SvaraRadera
  5. Hello there, I found your website by the use of Google while searching for a comparable matter, your website came
    up, it appears to be like great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hello there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it's really informative. I'm going to be careful for brussels.
    I will be grateful should you continue this in future.
    A lot of people might be benefited from your writing.

    Cheers!

    Here is my web blog: nummerupplysningen.se

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!