onsdag 30 mars 2011

Donnerwetter och ett spännande uppdrag

Idag regnar det, o då regnar det mycket kan man säga. Detta verkar inte vara medelmåttans land nånstans. Det åskar också, och det tycker jag är mysigt på nåt sätt. När jag körde barnen i morse (japp, Basse är borta - igen) så regnade det små mycket att det hamrade på biltaket. Dunk dunk, o se får man lägga till skriket från vindrutetorkarna, som varje gång dom åker tillbaka ger i från sej ett obehaglig skrikljud. Full fart på fläkten, som har ett eller ett par gamla löv i sej så det låter så där fladdrigt ur dem. Åska o dunder, o en hiphipsdänga på radion. En pojk som snarkar i baksätet och en tjej som falsettsjunger rap i framsätet. En mamma som inget ser för att det är mörkt, väldigt mörkt idag, och för att det regnar. Forrdens billjus är dessutom svagast i hela delstaten. Skolpolisen körde en ny stil idag, såg mer ut som en sprattelgubbe eller fågelskrämma. Kan dom inte enas om hur dom ska göra? En sprattlar si, en vevar så. Blir alldeles konfys. O lomhörd av forrrden. Snart får vi våra bilar!


Om en liten stund ska jag intervjuas av en svensk tidning! Jag -pytteobetydliga blondinen från Småland. Vi ska prata om hur det är att flytta utomlands, o såna saker. Så spännande och lite nervöst. Tänk om jag säger fel saker hela tiden? 


Snälla, håll era tummar så att jag inte virrar bort mej nu. Fokus Åsa, fokus!


Åsa - lomhörd, halvblind och virrig blondin går i tryck



7 kommentarer:

  1. Du är ju inte obetydlig, du är ju hur bra som helst! Det är så givande att följa dig över där!

    Ska bli roligt att höra vad de frågar om! Lycka till!

    /karin

    SvaraRadera
  2. Vad spännande!! Vilken tidning?? Det vill vi ju gärna läsa!

    SvaraRadera
  3. Kommer att gå kanon, kanske t.o.m blir bättre om du skriver hela artikeln, med tanke på hur duktigt och bra du skriver din blogg :)
    Kram på er!
    Tojan

    SvaraRadera
  4. Sadar ar det. ALLT ar storre in da US, tom vadret :-)
    KUL med intervjun!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Du obetydlig :) hahahhaha. Nu fick jag ett skrattanfall. Tror att du berör de flesta som du träffar! Knasmaja. Det fixar glamourÅsa galant. Jag håller med Tojan, det blir nog ännu bättre om du skriver själv!

    You go girl!
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM!
    Jossan

    SvaraRadera
  6. Karin! söt du är, tack. Japp, det var spännande, ohoo.

    Christina! Den kommer i magasinet Du&Jag som ges ut av tidningen Dagen nångång under April månad. Om jag hittar den på nätet lägger jag ut en länk här. Är du tillbaks från Sverige?

    Tojan! Du är så gullig, tack.

    Annika! Japp, det verkar verkligen vara så, det är ingen skröna. Underbart.

    Jossan! Vad kul att du hittade hur man kommenterar, blir glad! O tack, vad söt du är, jag blir alldeles varm av dina ord. Gulle dej!

    Kramar till er allihop

    SvaraRadera
  7. Fortfarande kvar i Sverige, nu står en tur till Huskvarna på programmet! Ska få "låna" vår älskade lilla vovve som bor hos Ericsons Blommor! Inte i blomsteraffären så klart men det förstår du ju! Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!