fredag 11 mars 2011

Ullared o lite gamar...

På min ganska vagt målsatta expedition utanför hemmet gick jag in till ett ställe som heter Marshalls. Ser inte mycket ut för världen egentligen, som en stor fyrkantig lokal men ändå ganska organiserat. Dom säljer kläder o skor o lite såna saker. Japp, men inte vilka kläder o skor som helst när man tittade efter. Skorna var av olika modeller o sorter, sneakers, sandaler, låga pjucks, highheels blandat med lite Crocs o stövlar. Sko o väskradar var naturligtvis påslagen, o vad skådar mitt norra öga? Steve Madden, Jessica Simpson, Guess, Juicy Couture, Hilfiger på skoavdelningen. Till vrakpris, tror inte jag såg en dojja över 40 dollar. Här kommer att köpas känner jag. Väskor från massvis av kända märken. (Sofia... Guess räknas inte in i din repertoar riktigt va?, men dom hade Etienne Aigner också) 
Kläder från Calvin Klein, Ralph Lauren o Ed Hardy. Till nästan gratispriser.


Ralph Lauren a´ 16.99 USD

 


Den här var ganska fin i verkligheten a 19.99 USD.

Solglajjor, Guess, CK, DKNY a´ 16.90 USD

Det här köpte jag, en Eight Hour för 9.99 usd, ett par Calvisar till Basse
o två till Lucas o en pysselpryl till Spagetti. 29 dolares in toto.

Sen kan man fråga sej vad det är med mej o fåglar o fän? Har ju en del mer eller mindre traumatiska fågelincidenter med mej i bagaget och jag fick ytterligare en att minnas idag. Körandes i lugn och harmoni ser jag plötsligt 3 ASGAMAR som smaskar på ett... as (?)
Snälla nån, jag fick en chock och körde vidare med lätt svettiga handflator. Klur klur, hur ska jag göra nu? Jag vände resolut bilen och åkte tillbaka för att fota ASEN. 



Eller? Är det helt enkelt ett gäng amerikanska kråkor? Tyckte dom såg stora ut...

Nu far vi o hämtar Bassebus. Let´s the fredagsmys begin!

Åsa - ornitologen från Askim


6 kommentarer:

  1. Hej Åsa,
    träffade Linda idag på rosenlundsbadet och fick höra att att ni har flytt Sverige ;) Stor steg tycker jag men vad jag är avundsjuk, vill också bo några år over there. Hoppas att ni får roliga och spännande år framför er. Hälsa familjen :) och ge barnen en kram från mig (om dom nu kommer ihåg mig)

    Kram Angelina

    SvaraRadera
  2. Å Angelina, vad roligt att du skriver till mej/oss. Mm, vi lever i en dröm just nu, och uppfyller ett mål. Roligt och läskigt på samma gång. Barnen kommer ihåg dej och ropade glatt ÅÅÅÅ Angelina när jag berättade att du skrivit. Hoppas att du har det bra hemma med familj o jobb och att ni alla mår bra.

    Många kramar från Å. Lucas o Cajsa hälsar jättemycket.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon :)
    Här är det bara bra. Har VAB:at i veckan eftersom barnen har haft magsjuka, bläääää......
    Försökte räkna ut hur gamla Lucas och Clara var nu. Kommer ihåg aug. 2006 när jag jobbade själv första veckan efter semestern på Sanna. Min Emmy var med mig på jobbet och jag hade bara två på förskolan (en av dom var Cajsa). Vi gick och badade, Cajsa i en lånad baddräkt (3 nr för stor) :D Jobbar nu på förskolan kyrktuppen på Dalvik.
    Ha det bra.
    Kram på er // Angelina

    SvaraRadera
  4. Oh jag vill ha Calvin Kleinisarna i mitten!!!!!! Puss ;-)

    SvaraRadera
  5. Angelina! Lucas är 11 o Cajsa strax 10. O fyyy, magsjuka schaaaas!
    Linda! Trodde först du menade kalsongerna.... Vill du att jag ska skicka hem?
    Kram till er

    SvaraRadera
  6. Kul att du upptäckt Marshalls. TJMaxx är lika bra den!

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!