tisdag 1 mars 2011

Arrest?

Kikade lite i vår lokala blaska som har ett skönt format om man jämför med Jönköpingsposten hemma.
Vi får tidningen Lake Norman Citizen i brevlådan och är nog mer som Metro eller så. Dyker upp en gång i veckan. En stor skillnad förutom formatet är detta...



lig


Oops, här står vem som gjort vad och om man är en Black or White man eller kvinna. Jag vet inte, jag har ingen åsikt om detta men anmärkningsvärt är det med mina svenska blåa ögon sett.

En annan olikhet är att idag så begravs en polisman som var med i nåt slags SWAT-team. I fredags hände något på jobbet, och polismannen avled. TV sänder begravningen och flera gator stängs av här så bilar kan åka i parad eller vad det heter. Det känns ovant för mej o svenska ögat o sinnet. Men fint! Kanske är poliser lite mer hjältar här än hemma.

Jag har för första gången här fått satt på TVn. Vi tittar ju inte speciellt mycket på tv, tror att det beror på att vi inte vet vilken eller vilka av alla 150 kanaler som är bra. Jag har iofs inget direkt behov men visst, det skulle ju vara apamysigt att slänga sej i soffan och titta på nån variant av halv åtta hos mej. (och lärorikt) Nu har jag fått mej en dos nyheter och känner mej redo att ta mig an en helt vanlig tisdag. 

Önskar er en skön dag/kväll!

//Åsa - iakttagerskan



















1 kommentar:

  1. Hej,

    vad kul att hitta en till Smålänning i USA! Jag läste JP när jag växte upp!

    Det finns ju faktiskt en del bra på tv, min favorit är The Big Bang Theory, och så kollar jag på Today Show på mornarna medan jag bäddar.

    Hälsningar från Connecticut

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!