onsdag 9 mars 2011

Brev till brevbäraren

Idag ska jag ha en hemmadag, bara fixa o trixa o mysa omkring. Allra bäst känns en hemmadag om jag gör mej i ordning och klär på mej vanliga kläder. Inga morfars rutiga flanellbyxor på här alltså. Kopplar in Iphonen till högtalarna och lyssar på internetradio. Mix megapol, väntar på chans till romans. Börjar alltid gråta, blir så rörd. Slutar gråta genast när jag får höra trafikrapporten från Stockholm. Inte lika upplyftande att höra att en lastbil står strandad på Essingeleden....


En sak som gör mej glad är post-systemet här, vet att jag skrivit om det tidigare. Vår brevbärare "Dan -  your mailman" men vi kallar honom lieutenant Dan bara för att vi kan. Vi brukar också ropa run Forrest run ibland, o just det, han åkte ju skolbuss med. Forrest Gump alltså.... Sidospår big time! Mailman Dan har skrivit gulliga, ibland informativa lappar till oss, handskrivna med krusidullig skrivstil på ljusblå post-itlappar. Welcome to our neighborhood o you will need a costumdeclaration, i´ll bring it tomorrow o sånt.
Idag har jag skrivit ett brev till honom o tackat för all hjälp, verkar vara bra att hålla sej väl med leiutenant Dan. 


Åsa - hjärtar Forrest Gump

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!