söndag 13 mars 2011

Lite lessen men väldigt lycklig

Helgen har varit god, den bästa vi har haft här sen vi flyttade hit.


Jag listar helgen för att jag kan och för att jag älskar listor


* Fredagsmysmiddag på Red Robins med hamburgare och läskeblask


* Slapp framför tv


*Sovmorgon och lite trix hemma


* Flickorna for på pedikyr.  Men snälla vad njutbart, lyxigt och enkelt! Vi tog farkosten, for till närmsta center och gick in. Max väntetid 5 min och under den tiden fick vi välja vilket nagellack vi vill ha tossingarna lackade i. Cajsa valde ett blått bara för att det är hennes bästis Beykes älsklingsfärg.
Vi fick ta plats i massagestolarna och stoppa fötterna i bubbelbadkar och sen njöt vi. Lite svårt att prata med nageltjejerna, dom var thailändare och svåra att förstå så det slutade visst med att vi båda fick pedikyr, helt rätt, men Cajsa fick även manikyr. Nja, det var ju inte meningen och det kanske hade varit mer naturligt om det var jag som tog mani. Jaja. 53 dollar för allt och mjuka fötter. Mer sånt åt människan, och det är så enkelt här, ingen tidsbokning, bra pris och massage på köpet. Gillart!






* Sol i solstol, skype med bästa Anna.


* FEST! Jennys man hade ordnat ett överraskningsfest för att fira hennes födlis. Väldigt gulligt att bjuda oss och väldigt väldigt rolig fest. Kändes som hemma, men på ett annat språk. Det var hemma hos en grannfamilj till dem, runt 25 pers och ingen var från Charlotte. Mexikanare (tequila) Italienare (Presecco) Svenskar (snapsar på Absolut) Amerikanare (jellyshots) Fransmän (Rioja, får inte ihop det här känner jag) och lite andra härliga människor. Hur kul som helst, tror att det var en lyckad överraskning för Jenny och en stor o rik erfarenhet för oss. Längesen jag hade så kul, trevligt och roligt. Barnen var ensamma hemma, duktiga modiga fina barn.


* TRÖTT morgon med en tappad timma eftersom vi idag har gått över till sommartid.


* Läxor, yesss


* Våfflor hos ett Norskt-amerikanskt par med tre barn. Trevligt och hur hjälpsamma som helst. Fick lappar och nr och tidningar och massvis med tips av frun som är från Texas. 


Nu kommer det tråkiga som gör mej lite lessen och dämpad


* kört Basse till flygplatsen för resa till Polen. Nej, vill inte! Men måste. Det kommer att gå bra men första gången ensam i det stora landet är ju lite läskigt. Ähhh, det är lugnt men tråkigt. Basse är min allra bästa vän, o min man. Vill vara med honom ju.
Barnen grät, men bara i två minuter. 


* Middag från Taco-bell. Vi måste ju testa allt. Det var ok. Billigt. Det bästa var deras lite ironiska tryck på kartongen....



* Min stund just nu, total lycka. Sitter på min porch, dricker en stark hemmagjord kaffe. Grilldoft över hela kvarteret. Nån klipper gräs, grannfrun dricker vitt. Barnen är ute. Lucas spelar basket på gatan och Cajsa leker med tre tjejer här på baksidan. Dom leker häst. Undrar också varför en av tjejerna har baddräkt. Eh? Jajaja. 

Snart blir det kvällsmys, är snart mörkt. 
Jag är så glad för att barnen har kompisar, att det är varmt och vi kan vara ute. Jag är glad för 
att jag har fått prata så mycket engelska i helgen, jag kan ju det lite i allfall. O efter ett par jellyshots gick det ännu bättre. Heja mej vad jag böjer verb. O slänger mej med tuffa ord som tex awsome o yay.


Här kommer lite blandade småbilder. Också för att jag kan!


Tycker att lastbilarna är coola



Gillar inte ambulanser men ordet Resque SQUAD

Hunddagisbil som varit o hämtat en hund som skulle på ... dagis.
Allt är så smidigt här på nåt sätt.

Ett fint fenomen på himlen bara


Mm, så är det helt enkelt. Nu avlutar jag helgen på mitt mysigaste, med barnen nyduschade och skolväskorna packade, morgondagens kläder framlagda och brasan tänd (även om det är lite varmt ute) och tvärgloende på Solsidan på tv4 play. Jag känner mej som en pluskund i livet. Fast lite halv utan Bassebus.

Kram 

Åsa - gillar att hoppa hopprep


2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg - som alltid. Även om du kände dig lite ledsam så var det mesta väldigt positivt!

    Alltid en glädjestund att titta in en stund hos dig i stora landet i väst. Låter härligt med sol och värme och att sitta ute på porchen!

    Vår tid kommer nog här också. Bara man kniper ordentligt med tummarna så ska det nog gå!

    /karin

    SvaraRadera
  2. Karin, tack! Blir alltid så glad av dina kommentarer!
    Jag håller tummarna för att ni också ska får sol o vår och utemys snart och omeddelbums.

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!