torsdag 10 mars 2011

Kitchenaid

Morgon, ensam igen och jag har bara regn hos mej men är glad ändå. Regnar det här så regnar det vrålmycket tydligen, monsun. Ganska skönt att få kura inomhus faktiskt. Jag kan ju alltid mysa med min nya:



Tadaa! En elvisp men inte vilken visp som helst... Jag vet inte vad det är med mej och säkert andra svenskar också? En kitchenaid jag har suktat efter länge, en sån där assistent ni vet. Väldans fina, grymt goa att titta på och Leila har en sån, Per Morberg också.... Tror att dom kostar runt 5000 hemma, och njae. Tycker om, gillar att se men så mycket bakar jag inte.
Kanske köper jag en sån assistent här över för vet ni? En vit kostar 199 dollar, hur bra pris som helst. Får se om jag får ett skriande och värkande behov av en assistent en dag. Mest troligt faktiskt. Linda borde ha en sån, absolut. 
Men! Elvisp har vi ingen, fick ett trängande behov igår och köpte en. Valde så klart en Kithenaid, bara för att jag kan och det är så nära drömmen jag kommer liksom. Priset... 40 dollar. Fyra nolla. Känns så rätt, så 2011 och glammigt för blondinen på 12631 Framfield Court. 

Åsa - queen of kitchen



6 kommentarer:

  1. Oh Du.... Det är ju en bra anledning att köpa en stor vit, för när jag kommer Då skall det bakas!!!! Puu, Glad för Din skull!!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig Nu har jag kollat på Google earth var ni bor. Mitt i en golf bana ju.... Kanon. det ser jätte fint ut men jag såg varken Foooorden eller ngn av er:-(
    Hörs sen, Mattis

    SvaraRadera
  3. Tänk att kunna glädjas över en elvisp, det är ju underbart!

    Så mycket vi gnäller och vill ha och är aldrig nöjda, men du är nöjd med din elvisp och lite regn.

    Det är så uppfriskande glädjeberikande att läsa din blogg och din vardag! Jag får alltid ett leende på läpparna, hur jäklig situationen än må vara i verkligheten.

    /karin

    SvaraRadera
  4. Kitchenaid är ju inte lika trendigt här som hemma. mer ett helt vanlig märke. men jag gillar dem!!! Mycket!!

    SvaraRadera
  5. Linda; dom kommer hetsa mej till stordåd!

    Mattis: japp, det är ett stenkast till klugghuset, o till polen... Blir bra det ju.

    Tösabiten Karin: Tack snälla rara för gulliga kommentarer, blir så glad och stolt!

    Annika: Kitchenaid is da shit för oss otrendiga svennar ;-) Tycker dom är superfina och dom surrar så härligt.

    SvaraRadera
  6. Mattis- igen! Menade KLUBBHUSET så klart. Såg du mitt specialinlägg till dej på forrden?

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!