torsdag 31 mars 2011

Familjen Ström testar och jag blir svettig av en intervju...

Lustig vecka, denna som är. Lite upp o ner o fram o tillbaks. Vissa veckor är sådana, andra på annat sätt. Känns som att jag sitter på en vild ponny just nu som kastar sej fram o tillbaks, ner i ett dike och upp på ett berg, hopp ner i en å o upp igen. Jag rider i en  bergodalbana  i livet just nu. Känslomässig, djup, ytlig, fnissig o lessen, virrig och disciplinerad på samma gång. Jag är ju för härlig när jag är på det här viset.... Bara att hänga med.


Igår blev jag intervjuad av Gabriella, en härlig mamma till en av Lurreburrs gamla klassisar. Hon är frilansande journalist och skriver bland annat för Dagen, AB Resa, Föräldrar o barn
and the Ica-kurir. Duktig tjej det där, och väldigt gullig!! G frågade mej om hon fick intervjua oss/mej för magasinet Du & Jags räkning. Det är tidningen Dagens månadsbilaga om jag förstod det hela rätt... Om hur det var att flytta utomlands, och hur vi som familj upplevde det. Men så klart, vad roligt!! Och galet spännande, har aldrig gjort något liknande förut. Det ska bli så roligt att se någon annans ord på det vi just nu upplever. 


Jag brukar sällan eller faktiskt aldrig bli nervös eller spänd, men eftersom veckan verkar vara som den är kände jag av båda delarna. Hallå? På nåt sätt började jag tänka i andra banor än de jag brukar. På hur jag ska formulera mej, vilka ord ska jag använda, vad vill jag berätta och framför allt hur kommer allt det jag säger tolkas. Lustig reaktion verkligen. Jag är ju jag och kan inte göra så mycket åt att mitt språk kanske är vilt. Jag hade Skypedate med G kl 10.00 och från första sekund jag fick kontakt så blev jag lugn som en filbunke, eller i allafall mej själv. Gabriella är ju Gabriella hela tiden, och det var ju knappast en ekonomisk ananlys för E24 vi skulle göra. Så skönt.
Jag fick ändå tänka och känna efter, svara på frågor och försöka minnas. En timma tog det, o efteråt var jag alldeles skakis/svettig/fnissig och glad. 
Nu har jag fått läst det G har skrivit, och japp, tant Å blir rörd. O stolt, i imponerad över Gs sätt att skriva. Känns som att intervjun blev JAG. 


Nångång i April ska den publiceras, o i morgon fm får Basse ta ledigt från jobbet litegrann för att vi ska kunna fota oss själva utanför huset i dagsljus. VAD SKA JAG HA PÅ MEJ? Uppsatt hår, ska barnen borsta tänderna innan och framför allt, Vem i hela universum ska fota oss alla fyra? Tomten, ekorrn som sitter i granen. Curt, Retarded Steve. Ja jag vet inte. Det löser sej.


Igår tog jag barnen med på test-äventyr. Hade fått tips om Chuck E Cheese´s. Det är en restaurang för barn full med små saker att göra. Som ett tivoli fast inomhus på nåt vis. Japp, dit for vi.







Japp, nåt sånt där var det. Man köpte mat, kvalitetspoäng 3 av 10. Fick en burk med poletter och sen var det full fart. Barnen hade roligt. Jag upplevde bara stress, hög tivolimusik och massa fäppel med poletter o ostpizza. Skrikande barn och dessutom! Gillas inte men i spelautomaterna vann man remsor i papper. Det kostade naturligtvis en polett att spela... För dessa tusentals remsor som alla miljarders barn sprang omkring och försökte vinna i automaterna kunde man sedan växla i dem för att ta emot en plast-skits-pryl. Varför? O vem kan lyckas med att få sin barn att leka. åka, klättra eller hoppa elektronsikt hopprep som det också finns saker man kan göra för att få något pris. Jag lyckades inte iaf, ville inte bli arg. 
Yes. Lucas spelade bort hälften av sina poletter och bytte in mot drakulatänder, i stenhård självlysande plast. Cajsa valde ett sugrör. Lyckat?

Nåväl. Barnen hade kul och det var huvudsaken. Ströms totala betyg blir 4 strömmings av fem möjliga. (mot min vilja, två motta en liksom)

Nu åker jag på glam-lunch istället, häpp!

Åsa - kritiskt till plast och dessutom nyintervjuad






4 kommentarer:

  1. Åh så du har blivit intervjuad? Autograf sen kanske? Hahaha, skoj, skoj. Jag hoppas vi får se den slutliga versionen. Bilden ska också bli mycket intressant att se och jag kommer att spana noga både frisyrer och tänder.

    Vår Liisa har tjatat om Chuck E Cheese´s men jag har hört både bu och bä om det och låtit bli att åka dit helt enkelt. Tycker att det spelas för hög musik på de flesta ställen här i USA. Uppmärksammade det mer förut. Nu tänker jag inte på det så mycket. Lomhörd?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Å så spännande, ser fram emot att läsa artikeln och gråta en skvätta :)

    Ha en trevlig torsdag - imorgon är det fredagsmys - även för oss hemmafruar

    /karin

    SvaraRadera
  3. Åh Chuck E Cheese´s...verkar vara precis som My Three Son´s som vi har här...gräsligt och bara skitsaker att "vinna". Det är väldigt poppis att ha kalas där och jag lyckades övertala mina kids att spara sina kuponger och tillslut blev det tillräckigt många för en riktig skateboard. Tog kanske 5 kalas...blä...

    Kul med intervjun...ser vi fram emot, hojta till på bloggen när den finns i butik!

    Tjingeling

    SvaraRadera
  4. Taina: Om du riktig tur kan du få nudda mej i NYC ;-) Jo, väldigt mycket ljud överallt, o TV-flimmer. Blir helt trött i huvvet av allt ibland.

    Karin: Njae, jag hoppas inte att du kommer gråta, bara le igenkännade.
    Trevligt fredagsmys till dej, och oss.

    Kalas Lotta: kan tänka mej att det är galet poppis med kalas på såna ställen. Yak, hoppas att jag slipper.... Smart med skateboard, tusen gånger bättre fem drakulatänder ju.

    Kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!