tisdag 8 mars 2011

O där kom äntligen skolbussen

Fniss, lite nervös var mamman allt över att barnen skulle åka skolbussen för första gången hem idag. Vilken buss, vart står den, vilken väg tar den och kommer barnen att känna igen sej när dom ska hoppa av?


Allt gick bra tydligen, men det var FRUKTANSVÄRT enligt Cajs. (drama-queen) Det är bara att köra på, imon o alla andra dagar tills hon tycker att det är ok. Då kan jag hämta med bil igen, öh? Men ni förstår va? Jag kan inte ge vika nu.


Tutelitut, här har mamman stått o väntat i en kvart...



Å förlåt, jag vet att ni skäms när jag fotar hela tiden.

Så, då var premiären över. 

Basse står fortfarande i kö för uppkörning, han har fått onda ögat av arga kvinnan också. Han har fått sin kölapp markerad vilket innebär att han inte säkert kommer att få köra idag innan dom stänger för dagen, utan får åka tillbaks imon igen i såna fall. Stackars stackars Bassebus.

Har skypat med pappa en lång stund. Trevligt och skönt att få prata av sej lite. Pappa, det såg ut som att du antecknade ner lite av det jag sa... Gör du det? Så att du kan berätta för AC? Jag smäller av, vad du är söt!

Pussegull kastrull (jag längtar efter dej Anna)

//Åsa - skolbusslover

2 kommentarer:

  1. Så fin er gata är! Jättefina hus och det blir så där real American med skolbussen

    :)

    /karin

    SvaraRadera
  2. Tösabiten: O jag är alldeles förälskad i skolbussarna, känns som att vi lever i en film.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!