onsdag 16 mars 2011

Klädkod grön och sheriffen

Mitt danska besök gick över förväntan, man kan säga att jag mer eller mindre pratar flytande danska. Det tyckte inte Yvonne som var här, inte heller hennes dotter... Väldans trevligt och informativt som det alltid är när jag träffar någon nuförtiden. Jag suger i mej info om allt. Mamma brukade kalla mej svampen, jag förstår varför nu. Yvonne bor bara ett långt stenkast här ifrån, på andra sidan hål 14 på golfbanan. Eller sa hon fem o halvfjeärste höled. Spelar inte heller nån roll. 
Cajsas dag hade varit hellmutt, och då tog min kärleksfulle modiga son tag i problemet och gick till Cajsas fröken och sa som det var. Att en del barn är elaka. Arga, dumma och att Cajsa är rädd. Hm. Fröken blev fick stora ögon och blev helt stissig sa han. Får se om vi kan hitta en lösning. Så klart att det är tacksamt att ge sej på en som är svag och att Cajsa naturligtvis har ansvar men iaf. Så här kan vi inte ha det längre, det funkar inte. Jag beundrar henne så, att hon orkar och står ut. Tjejer är inte lätta att ha med att göra heller för den delen. Tur att det bara är en dag kvar denna veckan, på fredag är det ledigt. Skönt!


Efter middagen, och när kvällen skulle ta vid, såg mej slängd i soffan med brasa och filt och ev ett par snask-bitar med ett barn på varje arm sa Lurre, imon ska vi ha gröna kläder! Japp, stenskollsmorsan, St Patricks day, bra där. Tur att barnen har huvvet på skaft. För att inte LILA-incidenten skulle upprepas var det till att kasta sej in i forrrden och ge sej ut på grön-jakt. Kan säga att jag var långtifrån ensam. Såg o hörde flera mammor som i falsett väste till sina barn: den är väl inte grön? Den där är för stoooor. Grön sa jag ju. Varför sa du inte det tidigare? Vi får gå till Kohls. O så. Vi hittade iallafall, är i hamn, stenkollsmorsan är tillbaks.


En lite lurig grej är att jag verkar vara lite efterspanad av polisen/länsman/konstapeln här. I morse stod en polisbil på lur vid utkanten av vårt område. Verkade som att han spanade efter en svart forrrrd med spruckna klistermärken på och tre blonda individer inuti. Vid skolan kändes det som att den vevande polisen klockade mej och rapporterade till CIA. När vi åkte på grönjakt smög en polisbil på vår gata, helt overkligt att den hade nåt annat uppdrag här än att kolla mej, gatan är pytteliten. O sen, när vi skulle in i bilen utanför klädaffären stod sheriffen 10 meter från min bil, så där på snedden. Jag körde väldigt långsamt hem kan jag lova. Och använde blinkaren i kurvorna tillomed. Som om det spelar nån roll eftersom den ändå verkar vara sönder. Ooooh. Vad är det som händer?  Eller har jag fått polisbeskydd? Så kan det också vara. Då vill jag bara veta varför, är jag hotad. Av Retarded Steve? Basses körkortstant? Jag vet inte. Känns lite osannolikt på nåt sätt. Om jag märker nåt imon kommer jag att fråga Are you after me? 


Häppihäpp, måste vila, ska på Ipad-uppdrag imon, inte åt mej själv dock. Sol ska det bli med.


Åsa - förföljd av lagens långa arm





3 kommentarer:

  1. lider med Cajsa, inte roligt att ha ont och vara ledsen, önskar jag kunde komma på ngt bot och lindrande för både kropp och själ.
    Jag saknar dig Åsa ...

    SvaraRadera
  2. Lilla Cajsegull, så här får du inte ha det. Ska jag komma och slå näven i bordet? förresten, sätt konstapeln på att bevaka Cajs istället för att smyga runt dig. Jag tycker Cajsa kan be fröken om att få lära ut lite svenska ord så får de se hur svårt det kan vara att uttala och förstå ett främmande språk. De måste ta tag i det i skolan - så här får hon inte ha det! Kram till alla strömmingar, Maria - antimobbingteamet

    SvaraRadera
  3. Malina, finaste bästa! Jag saknar dej med, o bäbis Inez. Tänker på er så det knakar, men det vet du väl redan?

    Maria, ja fyy. Det har var en fruktansvärt tråkig erfarenhet. Säkert nyttig på sikt. Linda kom på att Cajsa kan säga emot på svenska om hon inte hittar orden. Spelar ju ingen roll. Nu har vi tagit skol-ledigt i tre dagar och bara vara tillsammans och bygga upp styrka. Tack för omtanken. Kom gärna hit ändå, med eller utan nävar, köp nån gammal ID/AD-biljett så bjuder jag på middag!

    Kram till er gullisar

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!