fredag 4 mars 2011

Fula ord...

berättade ett av Strömsbarnen om. I skolan hade någon, en arg fröken,  pratat i klassen vilka ord som inte accepterades i skolan. Det var F word, B-word och nåt mer. Okej! Jag gillar ju ett vårdat språk (lever dock inte alltid som jag lär har jag märkt) och vet att det kan vara lite prytt här. Inga rumpor som visas på tv direkt. Suddas över på nåt sätt.


Det finns en låt på Svenska spotify som heter F**K you, kände igen den från radion i amerikatt men här heter den och dom sjunger FORGET you. Hm, knasigt. Vad skulle Mikrofonkåt heta här? O varför spelas den fortfarande hemma? Så bra är den väl inte längre.... 


Idag förstod jag vad dom pratade om på radions trafik-info. Hade styr på vilken motorväg och vilka avfarter som hade kö. Jippi!


Nu rusar jag vidare i livet, glad som en lärka!


//Åsa - språkanalytiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!