onsdag 23 mars 2011

Tussilago o en outlet.

Jo men visst, en tur till Concord Mills blev det, glad i hågen såg jag mej själv gå omkring i alla affärer, strosa, titta, klämma, ta en kaffe, gå lite till. Ja ni förstår. Det lustiga är att varje gång jag är där händer nåt med tiden. Den stannar, försvinner, borta! Mallet, eller köpcentrat, är stort, det är det men jag borde rimligtvis hinna strosa runt på en o en halv timma. O ändå hinna med en kaffe. Men det har inte hänt, kommer förmodligen inte hända. Jag har varje gång fastnat i låt säga en tredjedel av mallet. Resten av centrat vet jag inget om. Tiden räcker inte till. Galet.


Idag var det 30% i hela Tommy Hilfigerbutiken, som redan från början är billig. Är ju en outlet. Vad kan man säga? Dyraste tröjan kostar max 50 dollar. Innan 30%. Massvis av allt kostar 20 dollar. Inte mycket jämfört med hemma.


Ralp Lauren hade 25 % på nya vår-varor.


Michael Kort hade 25 % på handväskor. Ohooo



Köpte inget men smög omkring på MK och kände på väskorna, pillade, klappade och testade. Hjälp, tänk om jag hummar, o låter utan att jag märker? Jaja, spelar ingen roll. Väskorna är fina, lite mycket guld på vissa kanske, och snorbilliga. Ingen över 200 dollar, innan rabajas. 

En annan rolig affär som öppnar snart:


Fick rusa ut på parkeringen för att stressa hem, barn på G i buss. Pratade lite om blommor igår här hemma, så där bara. Undrade om vitsippor o tusslagosar finns här, o framför allt vad heter dom då? Vajtsipp and tjussilajg? Nähä, inte det nä... I vilket fall sprang jag på en tussilago på parkeringen, det var som ett tecken. Ett tecken på att våren har kommit till er i Sverige.


Apa också! Man får inte titta för länge på bilden för då kan den förväxlas med maskros ser jag. Det ÄR ju en maskros, ser man ju på den vissna blomman som ligger där. Åå, då har jag varit glad hela eftermiddagen i onödan ju. O jag fick smyga o låssastappa mobilfodralet för att kunna fota lite diskret. O inget tecken från Sverige med andra ord, jag vill ju så gärna tro att det där med tecken funkar.

Utövade lite civil olydnad när barnen hade kommit av bussen. Istället för att snabbt sätta igång med läxprojektet åkte vi o fikade. På onyttiga saker, o läskeblask, en onsdag. Gott, nytt o mysigt.

Barnens fika, jag tog en macka. Men brownien var grym! Var ju
 tvungen att provsmaka så att den inte var förgiftad.


Varmt, satt ute, servetterna flög, skeden tappades på marken. Min macka var sådär. Gör inget, själva fikan som händelse var bra. Älskar att vara busig och fika o prata med barnen istället för att göra matte-läxa. Fick å andra sidan betala för buset senare, läxorna ska bara göras. Trötta o hungriga barn har noll disiplin. Lärt mej något idag med.

Dagen inlägg tillägnas Sophia. En "stor" människa! Kram till dej

Lärdomar:

vådebaade = vattenflaska på engelska.

Man måste dricka mycket när det är varmt, annars får man ont i huvvet.

Hur mycket jag än tittar i brevlådan så har inte Basses körkort kommit ännu. Nu är det bara tre dagar kvar tills det kanske borde komma.

Farmen är världens snällaste som langar munsårsplåster till oss via bulvan på Husqvarna AB. Tack!

Jag har ett litet gnag i hjärtat när jag går omkring och tittar på saker i ett shoppingcenter o jag vet att tiotusentals japaner lever i katastrof. Spelar ingen roll hur mycket pengar jag skänker. Gnaget finns där hela tiden. (Bra sak: man kan lägga på bidrag i direkt på kassakvittot i  flertalet butiker. Lindex brukar ha så för Rosa bandet) Blev arg oxå när jag såg ett företag som hette Tsunami här, smaklöst. Det har väl aldrig kommit något gott ur en flodvåg. Skämmes o vet hut!

Idag är jag väldigt sugen på min farmors lakritsbröd (waxholmslimpa tror jag det heter på riktigt) med mellanlagrad greve´och bregott. Skulle ge mycket för det. O andra sidan. Skulle ge mycket mer för att alla fick äta sej mätta, nångång. Förlåt.

Äsch, jag har fastnat i mitt världssamvete, jag gör det ibland.

Godnatt världen, ses i morgon!

Åsa - bortskämd o tacksam







5 kommentarer:

  1. Ha ha! Du är för rolig! Men här är våren på väg nu i alla fall, tecken eller ej. Kram

    SvaraRadera
  2. som vanligt rolig läsning! men nu blev jag ju nyfiken på din farmors lakritsbröd...har du eller syster det receptet? Eller är det ett gammalt bevarat släktarv....tillverkas på licens av rakt nederstegande led! :-)

    Ha det gott over there!
    //Veronica

    SvaraRadera
  3. jorå här finns det snödroppar :D

    SvaraRadera
  4. Tack snälla söta du!!! Lika kul att läsa dina inlägg som vanligt :-) Blev det någon väska undrar då jag förstås ;-)
    Ha det bäst världens bästa Åsa!!! Kramar i massor!

    SvaraRadera
  5. Sorry, läste visst lite för snabbt, du köpte inget skrev du visst ;-) Nästa gång kanske...
    Puss o kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!