fredag 11 mars 2011

Teacher appreciation week

Jag känner stress, jag känner oro och jag känner... hunger. Också en massa glädje i kroppen och fredagsmyslängtan.
Läser på inför lärar-uppskattningsveckan...


Detta är för Cajsas klass. 

Klart att vi ska hjälpa till och hjälpa all this happen! Det här känns så amerikanskt men inte på nåt sätt fel. Klart lärarna ska få uppskattning för det är dom väl värda. Barnen i skolan får ju väldigt mycket uppskattning för bra jobb, dom får diplom om dom är bra kompisar, om dom är rättvisa och om dom prestererar bra. Man premierar goda prestationer helt klart. När jag jobbade på American Express, ganska stort företag faktistkt och ganska så amerikanskt på nåt sätt, då hade vi liknande veckor med för oss anställda, o vi hade Stars som man kunde få om man gjort nåt bra och man kunde bli en Pace-setter. Då fick man resa över till USA o leva i sus o dus en vecka och det var den finaste utmärkelsen man kunde få på Amex. Då är man bäst av dom bästa. O tänka sej, känner jag inte en liten Paceare, eller två förresten? Joråsåatt....

Nu är jag väldigt fokuserad på att instifta nån slags mamman-är-hemma-o-roddar-appreciation day/week/year. Verkar minst sagt logiskt. Det är ju apajobbigt att vara hemma hela tiden, NOT! 

Igår blev Cajsa öppet mobbad. Låter inget vidare men handlade om att barnen skulle väljas in i grupper. En flicka pekade på Cajsa och sa till en pojk, Välj henne du, för hon är så dålig. Moaahaaa. Det skulle hon aldrig ha gjort. Inte nog med att Cajs blev lessen, fröken blev VÄLDIGT arg på flickan, som fick skäll och fick skriva ner vad hon sagt på en lapp som skulle visas för föräldrarna hemma o lämnas tillbaka signerad i skolan idag. Cajs tog det med ro tack o lov och ägnade inte det inte så många tankar efteråt, tror jag.... 

Idag har vi sol, Basse slutar kl 15 och vi ska fredagsmysa på restaurang. Jag ska iväg på shoppingtur nu, måste köpa illviktiga saker som tex... äh jag vet inte riktigt men jag måste ut härifrån bara. Det är ju sååå jobbigt att vara glam-fru. Inte nånting egentligen. Skojar bara! 

Åsa - the less desperate housewife

2 kommentarer:

  1. Åh FY FARAO vad arg jag blir. Vad är det för klasskompis? Bra av läraren att ta tag i det och att hon fick sitt lilla straff.

    Tyvärr är ju skadan redan skedd, jag lider med Cajsa.

    Ha en trevlig fredagskväll!

    /karin

    SvaraRadera
  2. Sabla mobbare... men det är ju väldigt bra att fröken tog tag i det!! Så hade fröken i sverige inte gjort eller hur!! Ser oxå fram emot fredagsmys, har varit o köpt pensé o backsippa - lycka för mig. har putsat mina citrusträd i dag o nu skall de få lite ny jord!!. Träffade Stinas mamma o jag skulle hälsa så mycket. Tänk vad många här hemma som tänker på er hela tiden o nyfiket o omtänksamt frågar hur ni har det!! Bianca planerar för sitt första disco nästa fredag, glitter o glamour!! 25 kr kostar det o då får de godisregn ;-) Nu kom Erik hem o skall i väg o handla, sådär kul på fredagskvällen, men sen är det Lets dance!! Kram o mys på Er!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!