fredag 4 mars 2011

Ett par käpphästar i en container



Gissa en flicka som är glad/överlycklig för att sakerna har kommit. Mitt lilla spagetti-bens-barn Cajs! I hela sitt liv har hon lekt med hästar, hon ÄR i princip en häst. Hon tittar på ponnyakuten, youtube och alla andra möjliga hästsidor på nätet och har lärt in en hästs rörelseschema. Hon är helt galet lik en häst faktiskt. Hon kan inte ens cykla utan att det på nåt sätt förvandlas till en kuse, och då älskar hon att rida (cykla) i fältsits över trottoarkanter. Lilla gumman :-) Igår kom käpphästarna och hennes hinder. Hon sa just att detta är absolut det bästa jag vet, jag älskar att leka häst. Nähä?


På fredagar brukar jag försöka göra nåt mysigt/nytt/gott efter att skolan har slutat för veckan. Idag var det Dunkin Donuts tur att föräras av det besök av de tre musketörerna. Välj välj och ut med en låda med 6 donuttar. Prat prat och fippel med bilnyckel, sätter handen på handtaget i bilen o tittar in, fasen. En för mej helt okänd man sitter i vår bil, eller? Ehhh, det var visst hans bil.... Lucas höll nästan på att gå under av skämsel. Jag fick ett sånt där skrattanfall som inte slutade utan bara bubblade på liksom medans jag kiknande o dubbelvikt hittade vår bil tillslut.  Lurre satt sen i baksätet och ville bara sjunka lika lågt som vår säng typ. Jag tyckte det var kul, mannen med tror jag. 


Basse har gjort ett nytt försök med körkort för vips har vi fått bilarna försäkrade. Argghh, då hade dom fullt för dagen, tack o hej. Man kan inte anklaga honom för att försöka iaf. Tappre man. Bästa Basse, vår hjälte. 


En skön helg önskar jag er alla!


Kram


Åsa - hon som kan tala med hästar

1 kommentar:

  1. I noticed your ѕite while looκing агounԁ on http://strοmslοppa.

    blogspot.com/. How dіd you gеt listed οn
    http://stromslоppa.blogspot.cοm/?
    I've really been aiming to for a while but I can't quite
    get there. Aρpreciate it

    my web ѕite; cuѕtom ps3 controllers :: :
    :

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!