onsdag 23 mars 2011

Pappersjobb eller shopping?

Men arrrgghh, sitter med tusen papper som ska fyllas i till Lucas nya skola. Jag fattar nada! Lustiga förkortningar på allt. EOG, EC, speach. Race? Är Lucas vit eller svensk? Har mailat en kontakt på skolan o ställt lite frågor, till en counselor. Betyder inte det kurator? På barnens skola sitter det små tavlor: do you need a hug, talk to the counselor. Need someone to talk to, go to the counselor. Jag tolkar det som kuratorn. Kanske är kuratorn som har hand om ansökningarna på Lucas skola. Känner mej som en mindre vetande. Uhu.




O sen försökte dom lura mej dom små rackarna. Fick ett formulär att fylla i:


School supply? Har ingen aning om vad det är, men säkert lite viktiga saker barnen måste ha i skolan. Som tex speciella papper o gradskivor o minräknare med kluriga funktioner. Klur klur. Som tur va hade jag huvvet på skaft och vände på pappret.


VAD? Men se här, lite pennor o papper o lim o kritor, det verkar logiskt. Men handsprit, rengöringstrasor, pappersservetter och bäbisvåtservetter. Och plastpåsar. O matlådor... Men skojar dom? Vad är det jag inte förstår nu? Anar jag inte dammsugarpåsar där också, och motorolja? Äh! Det där får dom behålla tror jag. Mej lurar dom inte i första taget!

I vilket fall får jag snart spunk på alla svåra ord och förkortningar. O inte står dom svåra orden i ordlistan heller, percussion? Finns inte på Tyda.se heller. Jag tror att jag drar en kepa på huvvet, tar min forrrrd o drar till outletten istället. I rent vetenskapligt syfte förstås. Är det nåt speciellt ni vill att jag ska titta efter? OBS! Ej babyvåtservetter, för det beställer man via skolan...

Åsa- obstinat forskare 






3 kommentarer:

  1. Dagens dictionary: percussion = slag, stöt enligt google-

    Känns konstigt i sammanhanget skola, men så står det :)

    Babywipes känns ju väldigt relevant dock...

    Ha en trevlig lill-lördag!

    /karin

    SvaraRadera
  2. Haha de älskar formulär och order forms i det här landet.

    Tror dock att du måste köpa school supplies...lite viktigt. Alla förväntas ha just de speciella grejerna. Vore ju trist om Lucas satt där utan dammsugarpåsar och bäbisvåtservetter...haha..

    Lycka till på Outleten

    SvaraRadera
  3. Karin! Söt du är som slår upp åt mej. Tack vare det kom jag på´t. Slag, som i trumma, till skolorkestern. Tack!

    Kalas Lotta: ojsan, tänkte inte på det. Slänger in en order på direkten, klart pojken ska ha samma som dom andra, Inkl dammsugarepåsar o annat tjafs.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!