måndag 14 mars 2011

Samvetskval o en vevande polis

Det var av vissa skäl väldigt mycket mörkare ute i morse när vi åkte till skolan. Mitt-i-natten-mörkt. Lite svårare att vakna och lite svårare att se polismannen som står utanför skolan som viftar fram o stannar bilar. Om det inte vore för att han tänkt till och tagit med sej såna där flygplatsljuspinnar ni vet. Jag borde veta vad dom heter men nähä! Såna som ramp-killarna har o vevar med när ett plan ska parkera, ja ni fattar va? Såna hade polisen. Jag har aldrig sett någon som tuggar tuggummi så frenetiskt som han heller. Uhum, hade lite svårt att förstå vad han menade med sitt viftande, och det har jag i ärligetens namn annars också men idag var det bara som ljusa streck i luften, blandat med mentoltuggummitjaggel. Tur att det blir ljusare för varje dag....


Barnen är i skolan, jag är trött. Känns inte helt ok, får dåligt samvete men jag kryper ner i bädd igen en stund medans barnen svär eden och tragglar några kryptiska matte-regler. 


Åsa - fd flygbolagsanställd

1 kommentar:

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!