torsdag 10 mars 2011

Torsdagar = kupongdag och bibbadag...

En annan sak som är ganska annorlunda här är kuponger. Man får drösavis av rabattkuponger i brevlådan, på affären, på mail eller i små käcka häften. Kuponger till allt verkligen. Om vi ska till HobbyLobby, vilket tydligen händer titt som tätt, går man helt enkelt in på HLs hemsida och printar ut en kupong som ger 40% rabatt. Fiffigt va?


Idag har jag kunnat konstatera att torsdagar är dagen K, fick massvis av kuponghäften i brevlådan. Säkert 4 häften. Ska jag orka titta i dem, nä? 


Här kommer kupong på botox. 10 dollar, hmmm. Är det inte dyrare?
Då förstår jag varför så många faller för frestelsen till
evig ungdom, kanske....



Men den här kanske är intressant för familjen Stroem?

Torsdag innebär också att barnen får hem bibbavis med skolpapper, info, prov för signering och Summer Campsbroschyrer. Verkar vara galet mycket summercamps. Miljoner att välja mellan. Ridcamp, rymdcamp, porslinscamp, fotboll etc. Vad du vill. Men nja, Strömmingsbarnen får nog stå över i sommar, nästa sommar kanske...
Roligt är det när barnens prov kommer hem, iaf roligt när proven gått bra. 

Heja Cajs, du är på G

Det här vet jag inte riktigt så mycket om men
flera för Lucas helt okända pojkar har kommit
in i klassrummet och gratulerat honom. Grymme Lurreburr!!
(sen har det visst kommit några andra prov som barnen har gjort som inte är lika roliga att prata om, men det kommer jag aldrig att erkänna. Om man säger så här: Vi behöver en hjälp-tant/farbror som kan styra upp matten... ) 

I bibban låg även schemat över teacher appreciation week. Och en uppmaning att göra kort med uppskattning till fröken o frökens adoptive vem det nu är. Samlas i en korg. Ges till fröken på tisdagens lunch, eller onsdagens presentdag eller torsdagens light frulle. Jaja, tur att vi gillar att pyssla. Och tycker om fröken....

Nu ska vi läxa vidare. Tiden går enormt fort på eftermiddagen. 

Åsa - kuponglady



2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som klipper kuponger etc. Jag är skitdålig på sånt och det är dumt av mig.
    Teacher appreciation week ja, det är stort.
    OCH nu är det snart fredag.

    SvaraRadera
  2. Fniss Annika, ibland så klipper jag som en galning, men 8 gånger av 10 glömmer jag kupongerna hemma eller att jag har dom i väskan och kommer hem med dem igen. Vi får kupongskärpa oss va?

    Härliga fredag, välkommen!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!