söndag 6 mars 2011

Helger är till för lek, rast o vila väl?

Vår helg har i vilket fall inte innehållit något av ovanstående utan vi har slitit på väldans för att få styr på hemmet. Inköp/investeringar i form av dammsugare modell kärnkraftverk (hittade en Electrolux. Barnen extra glada för då kanske farfar har varit med o bestämt om hur den skulle se ut...), vi har köpt strykjärn och en bluerayspelare. Lampor, möbler, tavlor och jag vet inte allt. Min veckopeng är nog slut redan innan veckan börjat, ooops. Det tog en hel dag för Basse att montera ihop all elektronik, tv o spelare, ihopkopplat med datorn och en sladd för min Iphone och två andra kopplingar till skrivaren som står på övervåningen med infraröd laser som beamas till Nasa typ.
Idag har möbler skruvats ihop och nu, sent på kvällen är tants rygg ond, tålamodet slut och händerna helt nariga av allt skruvande. Skönt iaf att ha kommit så långt att vi nu kan säga: japp, här bor vi och det funkar bra. 


Vi har haft regn, monsunvariant. Gillar inte. Solen, kom tillbaka. Men det är klart, varmt regn är ok, kallt regn är fasansfullt. 


Cajsa har lekt häst, hela helgen. I ösregn. Sen fick hästarna ligga framför brasan och torka medans dom borstades med MIN hårborste. Lucas fick en hel dator-dag igår, Skype och WOW, Tror att han behövde det, han satt i sina pyjamasbyxor o mös. Läxor är gjorda, skönt. Tycker faktiskt synd om barnen, kan dom inte ens få helgen ledig? Jaja, det är bara att gilla läget ju, o köra på. Jag visste att det skulle bli mycket läxor här, men så här mycket? Hilfe.


Cajs har börjat skriva på engelska...

Roligt namn på pannkaksrestaurang.

O jag skulle vara vild o galen så jag beställde en Swiss-mokka.
 Lät smarrigt, var fruktansvärt. Sockerchock!


Vi har ätit samtliga måltider ute i helgen o då menar jag inte ute som i utomhus. Börjar tröttna lite på restaurangmat, även om allt är gott och så. Sugen på en tacokväll, eller en macka med ost, eller en tallrik fil. Eller en sån där hallon-lakrits-döskalle från Bubs. Men maten, när man fejjar så mycket hemma är det väldigt skönt att kunna slänga sej i bilen och fara ut o äta, ingen bryr sej om hur man ser ut. Alla har jympadojjor. Jag med visst... 

Veckans mål:
Åka (imon) till vatten o avloppskontoret och betala en räkning på 38 dollar. Så kan man göra här, åka med pengarna och betala till vem det nu är. Hm, tänker Statoil, vart åker man då i såna fall? 

Ringa till en dansk kvinna som mailat mej och bestämma träff. Verkar supersnäll. (jag är ju också GANSKA naiv o blåögd)

Titta i den vita lådan med brev o kort från hemma. Längtar. Är ju inget mål heller för den delen, måste vara veckans belöning. 

Hålla tummar för att Basse får sitt körkort snart.

Vara en bra mamma och hjälpa barnen till en toppenvecka, både hemma o i skola.

Laga mat!!!

Leva här o nu, inte segla i väg. Njuta och vara tacksam.

Måla naglarna och få mej pedikyr.

Det var allt!

Godnatt med mej och godmårr på er! Ha en fantastisk vecka, jag önskar er fortsatt sol :-)

Kram

//Åsa - tjejen med det enda rosa trädet på gatan :-) 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!