lördag 19 mars 2011

Basse är hemma o poolen luktar skunk...

Vi hade en alldeles underbar ledig dag hängades i Jennys hus med lunch o nybakta bullar, tusen barn som sprang omkring och en uppblåsbar hoppborg. Solen sken och tempen var över 25 grader. Overkligt härligt. Jag bor här!! 


Tack snälla tant J för allt, uppskattar o gillar!


På eftermiddagen åkte vi till den stoora flygplatsen som stannat i utveckling nånstans 1976. Tror på fullaste allvar att dom skriver biljetter för hand där, om det behövs. Gör inte mej nåt, tycker synd om dem som skriver bara. Det är något visst med flygplatser. Så fort jag närmar mej en airport rusar blodet lite fortare o pulsen ökar. Jag älskar atmosfären där. Folk springer omkring, alla är på väg. Antingen bort, eller hem. Så mycket förväntan på nåt sätt. Avsked, välkomnanden. Borttappade skor. Barn. Glädje och tyvärr en del tårar. Jag gråter hela tiden, får svid i ögonen när jag ser andra som väntar på när eller kär. Jag fulgråter när jag ser andra som tar avsked. Jag hjälpstressar när jag ser nån som springer till nästa flight. Jag går sönder när jag ser äldre, modell 90 år, som reser ensam. Jag är blödig. Jag är en flygplatstjej, det går nog aldrig ur blodet. För mej är det glamour, även om jag vet att flyg-världen är långt ifrån glammig nu för tiden. 


Barnen var såklart förväntansfulla.... På nåt sätt kändes allt nytt. Ett nytt land, en ny flygplats. En ny vardag. Pappa kommer hem. Hem hit, fast det är borta. 


Förväntansfulla barn.
Det tog sin lilla tid för pappan att komma ut. En och en halv timme stod vi där o väntade. Många svid i ögonen och mycket hjärtkramp kände jag. Många andra hann komma, många stod o väntade. Mysigt. Tillslut kom han, vår hjälte! Ordningen återställd, familjen hel igen.

Traditionell fredagsmysmiddag på restaurang. Longhorn. Efter förrättssallad var vi mätta, kanske lär vi oss med tiden. Trött man, trötta o känsliga barn. Sedvanligt fredags-längtar-hem-bryt för Lucas. Tårar som sprutar. Maiken o Bianca. Klass 5 AB, farmen o faffen. Men också "jag vill att alla ska ha det så bra som vi" Stort på nåt sätt. Fina Lucas, du är min idol. Tapper, duktig, modig och så god. (Brukar aldrig äta honom dock)

Vid läggdags, stax innan elva hade vi 24 grader. Jag lever i en semester men har alla saker o ting med mej. Härligt!

Idag är det pool-underhåll. Inget roande. Den luktar skunk, o vi har viss missat att den ska matas med diverse kemikalier och annat miljövänligt. Ojsan. Basse o barnen är på väg till Pool-affären för att lämna vattenprov. Hm... Vi lär oss hela tiden.



Åsa -  jag är för härligt blödig 


PS: ett alldeles särskilt tack till en rar flicka som mailat o tipsat om munsårsmedicin till Cajsa. Så gulligt och omtänksamt och generöst. Världen är god!

2 kommentarer:

  1. Härligt att familjen är komplett igen! Låter inte helt fel med sol, värme och pool.

    //Veronica

    Ps:-)

    SvaraRadera
  2. fint du har skrivit Åsa, att familjen är hel. kommer fingråt hos mig när jag läser det.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!