tisdag 8 mars 2011

Vad har jag missat nu?

Kom just hem från barnens skol-lämning. Allt verkade som vanligt, trött pojke i baksätet, flamsig tjej fram och solen skiner. Kön gick lika smidigt som vanligt och tillslut var vi framme vid avlämningsstället. Där hände något, jag fick en glitterchock. Människan som tog emot barnen hade en lila glitterperuk och nån slags bastkjol i guld. Det hängde enorma paketkrull vid entrén. Vad är detta o vad betyder det här nu då?Verkar som att alla barnen hade lila o guld på sej, alla barn utom Ströms. Jag blir så trött, jag läser alla miljoners papper o info o kalendrar och frågar barnen o forskar. Rektorn basunerar ut info i högtalaren när skoldagen är över och jag vevar alltid ner fönstret på bilen för att höra. Igår hamnade jag lite längre bort i kön som ringlar sej runt parkeringen. Hörde inte ett smack, förmodligen missade jag info om klädkoden. Tycker att jag har ganska bra koll annars.  Glitter o lila. Vad betyder detta? Internationella kvinnodagen, semmeldagen? Nja, känns inte så.  Kan vara St patricksday, treklöver i grönt. Stämmer inte med lila.....Förra veckan var det klädkod rött svart o vitt. Varför? Nån fyllde år, vet ej vem... Stackars Lurreburr o Cajsa spagettiben, dom är dom enda barnen i hela skolan säkert som är udda idag, mer udda än annars. 


// Åsa - noll koll o lite lessen



5 kommentarer:

  1. Mardi Gras är det enligt Google, vad det nu betyder. Jag orkar inte!!!

    SvaraRadera
  2. Lise-Lotte Lindgren8 mars 2011 kl. 08:11

    Här nöjer vi oss med att äta semlor. Kan du inte införa den traditionen från och med nästa år istället?
    Upp med hakorna. Det är snart midsommar och då kan du ge tillbaka! Ha! Hämnden är ljuv. Små grodorna.

    SvaraRadera
  3. Nuu har också jag hittat din blogg (Beyke hittade Cajsas igår:)
    Jag blir så impad av din skrivlusta, åh inte bara av det förstås! Keep-On! Du är en riktig guldkvinna:-)
    P.S fick du svar på dagens frågetecken??

    SvaraRadera
  4. Förstår hur du känner, man tycker liksom att det räcker med annorlunda ändå som det är...
    Vi drunknar också i information, mail, lappar från skolan och på hemsidan... Verkar vara mycket av att man ska klä sig i olika färger hit och dit här. Vi har ändå skoluniform, vilket jag gillar, men det är ändå en massa undantag för speciella tillfällen...
    Hoppas barnen har en ok dag ändå!!
    kram

    SvaraRadera
  5. LL, jag smider planer så det stänker om det!

    Mrs Donker, jag blir sååå glad bara över att se ditt namn.Tack för fantastiskt brev/paket förra veckan. Räddade en lessen tjej kan jag lova! Boken, mm, som en helig skrift. Stort tack! O japp, vi keepar up, känns bättre nu igen. Svaret på dagens fråga är Mardi Gras, nu vet jag bättre tills nästa år :-) Jag o vi längtar väldigt mycket efter er, o vi downcountar oxå.

    Malin: ja, drunknar är faktiskt rätt benämning. Lägg till all "osynlig" info man får, letar reda på och upptäcker som tex hemliga klädkoder så förstår jag varför man är mentalt utpumpad på kvällen. Vi lär oss varje dag du o jag!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!