onsdag 2 mars 2011

Ströms beauty award och 3D bok

Vilken härlig dag det här blev! Fått massvis av saker gjorda, fått massvis av positiv energi och fått lagom mycket sol o värme. Mysigt paket från Sverige, skön Skypestund med lillasyster + farmen o faffen och ett välbehövligt telesamtal med finaste Anna. Mer sånt, jag gillar!
Våra bilar har kommit, min också, så imorgon får Basse på självaste födlisen åka och ta ett körkort helt enkelt som behövs för att vi ska få hämta ut farkosterna, trots att han är ledig från jobbet för att fira födlis, som sen blev till att vara hemma för att hjälpa att rodda med flyttfirman och hyrmöbelsfirman. Jaja, det löser sej.


Jag har också gjort ett rent vetenskapligt mascaratest... Har i tusen år använt samma sort, gillar den massvis. Har gjort ett o annat försök till att byta men alltid gått tillbaks till min tronis. Det enda negativa är priset. MEN! Nu har jag i ren panik (verkligen) testat en annan och se på fasen, hohoo. Opsi lilla dyring, där blev du slagen på fingrarna lite grann. 




Trontjänaren Lancome Hypnose 305 sek på Kicks
Uppstickaren Loreal Voluminous 4.99 USD (under 35 sek) på Target

Såklart, Lancome är bara snäppet vassare men priset i jämförelse gör att Tadaaaa, the winner is LOREAL! Det var en rolig upptäckt. Pengarna jag kommer att spara på att byta märke ska jag investera i något som ger någon mer behövande ett bättre liv. Just nu samlar barnens skola in tandkräm och salvor till förmån för barn o vuxna i Haiti. Dit kör jag en laddning extra, så får det bli.

Kvällsmys, iaf lite och sen, utöver vanliga läxor, 30 min bokläsning per kväll. Cajsas fröken hade gett lilla C 10 dollar att köpa en bok för på bokmässan som just avslutats på skolan. (Jag har funderat på varför, kanske dom tror att vi har det lite sämre ställt, o beror det i såna fall på forrrden?) Cajs valde i allafall en bok om hundvalpar (nähä?) i 3D, men tillhörande glasögon i papper. Hallå? Det går ju bara inte att ta henne på allvar när hon ser ut så där.





Dagens bästa:
Lurreburr som urvaket kom in till mej i morse vid 06.15 och frågade om han inte fick gå upp snart. Oh noooo, mamman hade försovit familjen. Lucas är en hjälte! 

Dagens erkännande:
Basse fyller imon men i sedvanlig ordning kan jag omöjligt hålla mej från att ge paketen redan dagen innan. Eller så här var det... Basse kom hem, tittade så där lesset på barnen och sa, Snälla, kan jag inte snälla gulliga få mina paket redan idag. Nä sa barnen, jo sa basse. Barnen började gråta, basse grät och jag kände mej så tvingad att ge paketen idag. Precis så kom jag ihåg att det var kände jag nu.
Åh, barnen har pysslat i en månad för att göra pappas födlis fin. Han fick en slangbella av gummiband o gem, han fick teckningar, pappersplan, fina kort, små kartongbitar med hjärtan på och ett par sulor av wellpapp och skumplast ihoptejpade med dubbelhäftande tejp. I stl 52 minst. Praktiska o fina <3 Gullungar!

Nu är det hög bäddtid, viktig dag imorgon. Ha en skön torsdag, önskar er sol!

//Åsa - gillar att ge paket













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!