onsdag 16 mars 2011

Mysmorgonshandling och UPS-honey sweetie darling.

Passade på att handla lite när jag lämnat en glad Lucas o en lessen Cajsa på skolan. Det är knepigt att lämna flickebarnet när hon är så där. Helst av allt vill jag röva bort henne därifrån, eller gå o säga till ret-barnen att dont mess with my Cajsa. Dumunge! Eller säga till fröken, eller lära Cajsa slåss. Men det går ju inte, vill inte visa henne hur illa jag tycker att det är med barn som är tarvliga. Bara att pusha och förklara och visa att jag tycker om, lyssnar och försöka minimera skadan. Vi övade på I dont care igår, hoppas att hon vågar säga det till nån som retar henne. Heja lilla Spagetti, du är så modig o stark och tapper. 


Mataffären som vi handlar mest på heter Harris Teeter. Den har öppet dygnet runt men tidigare än 07.20 kommer jag nog inte behöva åka dit. Hade ingen brådska, gick o strosade. Träffade en arbetande man, han var pratsugen. Frågade om jag ville att han skulle hämta det nya reklambladet. Ja tack. Han hade sett att jag missade kaffeerbjudandet i gången med kaffe. It´s a theft. Apabilligt alltså. Where are you from. Sweden, AAhhh. The swedih airforce saved my life in Kabul bla bla bla. Det är tackvare er jag är här idag. Hejdå. O så gick han.


Dansk-fika o tvättmedel typ. Blir frukt med chokladdipp (cajsas önskan) o muffins (lucas)
Jag vill ha blåbär, står i kylen.




Hade också ett ärende på UPS, skulle skicka iväg lite paket. Damen, i övre 60 års åldern hade sånt där vitt fluffigt hår, som hon satt upp fint med hårpinnar. Hon hade förkläde på sej också. Så söt. Hon sa hela tiden, darling, sweetie, honey och så till mej. Trots att jag hade träningskläder och godmorgonfrilla. Blir glad och tänker fortsätta tro att hon menade det. Tack tant UPS, du gjorde min dag.


Har en jobbig känsla i kroppen, måste väck omeddelbums och genast!


Åsa - dagens sweetie trots allt 

2 kommentarer:

  1. Stackars Cajsa. Jag tycker du ska ta upp det med froken i alla fall. Sadant har maste stoppas. Och jag tror de tar allvarligt pa det.

    Kram fran Indiana dar jag befinner mig just nu

    SvaraRadera
  2. Taina, tack. Jag har en plan.
    Hoppas att du har det bra i Indiana!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!