fredag 18 mars 2011

Sjögräsglitter med silverregn till stjärnstopp, o ett oväntat möte...

Jag börjar se ett mönster i mitt skrivande.... Alltid två ämnen i rubriken, vet inte varför.

Som i ett rosa silkesmoln for jag på studiebesök till Lucas nya skola som han börjar i till hösten. Bailies Middleschool. Eller medelskolan som Lucas säger. Cajsa vågade inte vara ensam hemma utan vuxen så hon hängde med, hon är som en liten hundvalp, lite otrygg. Jag älskar att vara med barnen så det var mer än ok att få sällskap. Lucas hade feber och var allmänt hängig så han fick skrota hemma.  
Vi gick på den stooooora parkeringsplatsen och pratade om att det snöade i Sverige, vi hade linne och flipflop. Hallå hallåååå, ni är svenskar va? (nä det är vi inte, vi övar bara på att prata svenska ju) En man, i ABB-tröja stod o hängde på parkeringen. Vad roligt, jag väntar på Magnus, min kollega, sa mannen.
Dom hade flyttat hit samtidigt som vi, bodde nånstans i närheten. Deras familjer kommer först i sommar, så de var på reka-uppdrag eftersom deras barn också kommer gå på Bailies. Men hur trevligt var inte det då? Och hur trevliga var inte dom? Vi satt tillsammans och småpratade lite tyst emellanåt. Nån av dem sa, vi kanske ska prata ännu tystare så att inte vi stör mannen som sitter bredvid mej. Ahh, men ackuratt sa mannen bredvid. Jag är en danske gutt som kommer från Norge. Välkommen till Amerikatttt. Lustigt. Här satt vi i en skola, stor som en ja vet inte vad, och fyra skandinaver hamnar på samma bord. 
Trevliga och roliga och vi blev alla bjudna till dansk-norrmannens vårfest dit det kommer andra skandinaver. Gulligt va?


Jag tror att jag idag på nåt sätt fick en stor dos rosa skimmer, en kärleksaura, en egoboost o nog också en chock av lådan, the låda. Har nog älskat livet lite extra, jag har upplevt alla som lite trevligare, vägen lite bredare, solen lite finare och barnen, ja dom har varit super extra allt underbara. Fick mitt soffmys idag i stället för igår. Pizza delivery av Papa John som fick extra dricks. Snask i soffa, swedish fish som så påpassligt låg i the låda. Gott. Filmen en prinsessas dagbok, den bästa film jag sett (skojar, men japp, jag grät lite) 


Lillasyster Linda! Stort tack för din idé, allt ditt jobb och ditt engagemang. Utan dej och det hade inte lådan funnits och då hade jag inte fått uppleva det jag gör just idag. Tack bästa syster. Räknade veckor, tolv exakt idag. Kändes inte alls bra att skriva, apalänge ju. ÖGA-HJÄRTA-U 


O vet ni, jag tänker inte längre på att det är engelska dom pratar på tv. Jag förstår inte allt men ändå. O imon kommer Basse, jag har längtat o det ska bli fint, väldigt fint väder. Sovmorron också, slipper gå upp vid midnatt = nu för att hinna köra barnen till skolan. Väldigt många hade grönt på sej idag. Jag vet vad dom firar men vet inte varför. Irländskt, här? 


God natt världen, o tack för att jag har de bästa vännerna som finns!


Åsa - somnar med ett leende 

2 kommentarer:

  1. babe, har du sett att radiset är till salu igen?
    oops, det gick fort.
    Ska jag, P o I köpa det eller?

    SvaraRadera
  2. Gulle! Oj vad dom köper o säljer!
    Jag älskade radiset, området o boendet. Gå o kolla vettja, kan inte skada. Bra boende till bra pengar ju!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!