tisdag 1 mars 2011

Cool bil med påskliljor, o vispad fryst grädde...

Illcool kille i vrålåk med påskliljor i baksätet, sött va?






Varendaste gång Basse är borta är det något som går sönder, eller nån som blir sjuk eller nåt annat litet jäkelskap som händer. Inget undantag denna gången heller. Nu har Ströms hyrda residens drabbats av uppkopplingslagg. Jag blir som en galen matator snart och likt en viss Lisbet Salander har jag nu smygit mej in på någon annans nätverk. Får se hur länge det håller. 
Får lite lätt panik eftersom min enda kontakt med omvärlden, Sverige är via internet. Mitt toppenmobilabonnemang tillåter mej inte att ringa utomlands eller mmsa heller. En kreditsak tydligen och det ska fixas. Kan bara bli lite lätt skraj när jag inser att om något skulle hända mej eller basse och jag var tvungna att ringa hem så kan jag inte det. Utan internet blir det ännu värre. Ska inte måla nåt på väggen men vore kanske bra att få det där i ordning.


Bra dag i dag, lärorik och harmonisk. Sol men inte så farligt varmt, nånstans runt 14 grader bara. På gränsen till att vara kallt för att vara här!
Kastade ett getöga på polismannens begravning. Jag var helt tagen. Dels av saken som sådan, o dels av själva begravningen. Tänker inte erkänna mej som en morbid highheelsdonna som sitter o tittar på en begravning på TV men det var intressant att se, pampigt och storslaget och fruktansvärt sorgligt så klart. Tänker på Freds familj. 


Läxor, fix och sen stora födlisinköpen. Någon i familjen fyller år på torsdag. Ska bli kul att fira finaste Basse här. Kändes däremot lite smålustigt att gå och köpa presenter till honom för hans egna pengar på nåt sätt. Jag har ju inte längre någon egen inkomst. Är säkert en vanesak.


Jag har också börjat att packa ner alla saker i väskor, lådor o påsar. Hyrmöbelfirman kommer som sagt och hämtar sina prylar alldeles snart och då vore det väl på sin plats att byråerna var tömda o så kan man tycka. 


Har också varit med om en smaksensation, nästan i alla fall


Väldigt gott och så ganska nära fryst gräddesmak. 

En bra sak som kan hända är att saker o ting lagar sej själv, internetet funkar nu på morgonen igen, skönt!

Hade skrivit massvis mer men det försvann tydligen i internetstrulet. Fotade med kameran igår, en blomma i trädgården... :-)

Basse, detta är inte en krysantemum eller hängklamydia (!) utan en... buskblomma.

Ett öga



Vet inte varför husägarjeff har en lieman i trädgården? Den ska baxas bort!
Har också hittat en del böcker över köksskåpen som är superobehagliga... Hjälp!


Vad bra, ordningen återställd. Alldeles strax ska jag köra barnen till skolan och sedan åka hem o packa ner vårt liv i väskor igen. Bara för en dag för imorgon kommer MÖBLERNA!

Ha en toppendag/kväll!

Kram

//Åsa - mer känd som Lisbet Salander







4 kommentarer:

  1. Äh, skräpuppkoppling. Fortsätter imon! Kram från Å

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt att era egna möbler kommer!! Om det var MINA möbler och hus, skulle jag bli jätteglad för en dammsugare och en container i födelsedagspresent, så det så :-D. Hoppas internet löser sig snart, är det emergency får du ringa till oss, så ringer vi utlandet så klart och självfallet!! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hihi, tokmaja! Jag känner en till som fyller imon och jag önskar henne en ny kaffemaskin istället för en dammsugare. O all glamour som finns, o paraplydrinkar och en avslapparhelg på hotell och goda middagar.

    Kram till dej, o tack för livlina nr 2. Skönt att veta omutifallatt.

    SvaraRadera
  4. http://www.catholichomeandgarden.com/saint_statues_for_the_garden.htm#Saint Francis of Assisi Han är ett romersk-katolsk helgon som håller i ett kors. Det är en populär grej att ha i trädgården om du är religös. :) Hittade precis din blogg idag. MVH Anna i Nevada

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!