måndag 7 mars 2011

Skuldfri, en arg mattant o hembakt...

Yes, I did it. Jag gjorde precis som en äldre tant gör när det är dags för att gå till banken. Jag tog på mej det finaste jag har, blåste håret torrt och sminkade mej, hopp i klackskor och satte mej i den glammiga forrden och for mot staden, den stora o den läskiga. GPSen tog mej spot on men hittade ingen parkeringsplats. Hallå, fick köra omkring som en tok innan jag gav upp och ställde mej på första bästa ställe, ganska nära Governmentstället. 12 dollar för en snabbvisit. Det är helt ok, allt gick bra och jag/vi är skuldfria. Hela utflykten tog mej en o en halv timma, för en räkning på 31 dollar. 


Tror faktiskt att jag har varit i en skyskrapa idag!




Jag gillar herr Gårman här, räknar ner sekunder.
O är uppvuxen men televinken...


Hämtade barnen, glada, men Lucas hade stött på en väldigt ilsken mattant idag, som hade skällt på honom för att han frågade efter en peperonipizza. "tror du att jag är dum i huvvet som vill hämta en sån till dej därborta?" Ja jag vet inte, han kanske missuppfattade.
Läxor gjorda, bakat fika (nästan). Kakdeg i korv och muffinsmix i påse och frosting på burk men iallafall. Lite klabb och bakdoft blev det, o ganska gott. Jag åt broccoli i stället. Förlåt lillasyster, skäms du över mej nu? Ska bättra mej o baka på riktigt, snart. Innan du kommer hit...



Japp, så har dagen varit, so far. Hörs snart igen!

//Åsa - citybönan





3 kommentarer:

  1. Hmmm!! Hiiihi det ser jättegott ut o jag tycker det roligaste o bästaste var att du gjorde det!! Jag är sugen på amerikanskt strössel o frosting....

    Puss o Go natt!! (själv har jag ätit syrdeg...) Anna hälsar o kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Men åhhh.. är det världens minsta nonstop?? Vill ha!!

    SvaraRadera
  3. Får man fråga varför du betalar räkningarna på plats, varför skriver du inte en check?

    Allt är så knäppt i början, man vet liksom inte hur man gör och känner sig ding dong flaggstång hela dagarna..haha men det blir bättre.

    Kramen

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!