fredag 29 april 2011

Men lite så där vanligt torsdagsmingel med poliser...

... har jag varit på i eftermiddags. Kände mej tillräckligt kavat för att ge mej ut bland folk, o Cajs såg o kändes stabil så vi for med Lucas till Polismingel. Japp. Joråhsåatt...

Kommer ni ihåg DARE, programmet Lucas o hans klassisar har gått för att lära sig unvika droger o tråkigheter. DARE har också ett sommarläger med syftet:

"to give the kids courage and self-confidence to go to middle school and be leaders for a drug-free and violence-free school. We will work with the students on communication skills, problem solving, team building and leadership skills. Our goal is to educate the students so they make smart, positive and well informed decisions in their lives"

Låter bra väl? 5 dagar i rad, mellan 8 o 5, utflykter till flera roliga äventyr och mat ingår. Bara 150 dollares dessutom. Som hittat och med en grymt bra tema tycker jag, hade nog gladeligen betalat det tredubbla känns det som. (i jämförelse med flickebarnets ridläger som är 6 timmar om dagen, utan mat för 350) Jag kan inte nog sluta fascineras över vilka resurser polisen lägger ner på barnen. Otroligt. Håller tummarna för att Lucas kommer vara en av de 90 som får äran att gå på detta summercamp. Får veta inom 2-3 veckor.

Idag var det alltså mingel med poliserna och anmälan till lägret. O när det görs något så görs det stort, det har jag lärt mej. Utanför en stor snabbmatskedja hade poliserna riggat upp något som liknande ett nöjesfält. Clowner, stora kossor som är junkfoodkedjans maskot. DARE-hunden. Polisbilar, knarkhundar. Barn, ballonger. Paj-kastning på officers. Kasta bollar för att få ner polis-kvinna i vattentunna. (mååånga lyckades med det). Fotografering. Läskeblask i stora istunnpr. Jag vet inte allt. O där var vi, jag njöt och var skräckslagen på samma gång.Pojkvaskern fick kasta bollar för att få ner poliskvinnan (som var snygg o jag känner Lucas) Anmälan gjordes och snabbmat fick intagas av barn. Jag har ingen som helst matlust, inte idag och aldrig där.




Fniss, det var ju gratis så denna reklamplats bjuder jag på.
För den här gången alltså.






Finn fem fel... Såg denna på Harris Teeter efter minglet.
Blev glad.

O den här bilden har jag sett flera gånger idag på TV i olika kungliga program.
Blir både stolt och får skämselstrut. Svenskar, frigorda. Näää?
Media spinner tydligen på det iaf.

Nu vet ni vad jag sysslar med på dagarna, minglar med fjärsman, njuter av champagne o snittar, tittar på rojalistiska program på TV och letar efter halvfabrikat på affären (lovar, köpte ingen pannkaksmix)

Åsa - the swedish squad



2 kommentarer:

  1. jäklar vad han måste ha kört, hoppas att ni får en underbar valborgshelg ihop, vi har inga planer (de gick ju i stöpet när ni flyttade utomlands) utan vi kommer nog att kolla på elden i Stadsparken och sen hem och softa bara. Puss och älskar er som vanligt.

    SvaraRadera
  2. To start with, see if it is possible to sell your car or cars.
    He attributed the success of the thermostat to its functionality and effective usage.
    It's african american and roughly how large a new football; the actual converter operates if the machine is for the cool placing, and also the thermostat is set for a frigid temperatures.

    Also visit my homepage nest thermostat

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!