onsdag 20 april 2011

En fartfylld vecka och ett djur (igen)

Borta bra men hemma bäst. Känns skönt att kunna säga hemma om vårt hyrda hus i vårt nya land. Vi har kommit en bit på vägen, en bra bit. Det är huset här i Huntersville som är vårt hem, inte vårt hus hemma på Jöransberg som fina Karin o Stefan nu "vaktar". Vi har haft en härlig vistelse i ett superfint hus, vid havet, solen har lyst från klarblå himmel, o nää, hungriga har vi inte heller behövt vara.
Veckan har varit innehållsrik sedan jag bloggade sist Jag har bloggledigt på helgerna med, av nån anledning som jag inte kan förklara. Jag kör en fotobombning helt enkelt.


Funwalk: insamling till förmån för skolan, med promenad runt parkering och efterföljande dans... Jag gick med barnen när deras klasser gick, jag var ganska så ensam vuxen om att gå. De andra satt utmed banan. Jag såg det som ett träningspass och skrapade ihop 44 varv på parkeringen... Härlig upplevelse, känns som att när amerikanare gör ett spektakel, så är det fullt ut.


Cajsas klass som håller på att ställa upp i led. Dom går
alltid på led, alltid.
Spontan dans på skolbussparkeringen med DJ Lamb

Lördagens monsunregn
Mötte Jenny på det berömda Costco för att semesterhusresanhandla. När vi kom ut från affären var det så här:

Kanske inte riktigt syns hur mycket det regnar va?

Det sprejjade ner vatten hur som helst.

O det regnade så mycket att vårt rosa fina träd ramlade.
Fick sågas ned, finns inte mer. Jag är inte längre
tjejen med gatans enda rosa träd mao.

Vad är det här för något läskigt djur? Någon som vet?
Sprang fort som sjutton, ca 5 cm lång och fortsatte leva
efter avrättning... Jag smäller av, måste försöka
vänja mej vid alla lustiga djur, de håller på att begränsa mej o mitt liv
känner jag. Gillar inte!

Resan till havet: Basse var tvungen att stanna till och sträcka på benen eller så ;-) o då vips utanför bilen låg det en snusburk från Köpenhamn. Lustigt tyckte vi.


Tuff bro till Holden beach

Så här var veckan, tar en djupdyk i mappen med semesterbilder och återkommer om en stund, en kvart eller så.

Kram från Åsa Maria Ström - hon som kastas mellan upplevelser o gillart




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!