onsdag 6 april 2011

Frågestund med mej själv....

Idag har jag tid, gott om tid. Allt är ordnat med husohembestyr, det är fortfarande morgon, eller i alla fall väldigt tidig förmiddag. Solen skiner o jag har mekat med en toalett. (husägarJeffs fel). Skypat med pappa, han är för söt.

Jag tänkte helt enkelt intervjua med själv, eller nej förresten. Jag kommer att svara på lite frågor som ni har mailat mej om, just det, så är det ju.

Välkommen till frågelådan!

Hej Åsa, din hy verkar vara så len och har en sådan härlig lyster,  hur gör du, vad använder du för bodylotion? // Evabritt

Hej Evabritt!
Tack för ditt mail. Jag använder, sedan 15 år tillbaka Biotherms Lait de Corporel. Den har en härlig doft av apelsin och återfuktar perfekt. Ibland, vid budgetunderskott i kassan, kör jag med Nutri Soft från Loreal

Glam o budget

Hej Loppan, vilken bra blogg du har. Nu när du bor i SUBTROPISKT klimat, dricker du mycket lemonad då? Kram från Urban, 27 år, Uppsala

Hej Urban, vad roligt att du gillar min blogg, tack. Här dricks det nog väldigt mycket lemonad. Jag har testad två varianter. Jag tycker inte att den köpta lemonaden är så god, den är för söt. Jag har testat att spä ut en sort med vatten, då blev det riktigt gott. Kram till dej!

Bra lemonad om man späder ut den till halv styrka

Hej Åsa Maria Ström. Jag har ingen fråga men vill bara påpeka att du allt för ofta har stavfel i dina inlägg. Uppstramning och skärpning tack. Hälsningar Anna-Lena i klass 7 CD på Centralskolan.

Hej Anna-Lena. Jag ber så väldigt mycket om ursäkt, ska skärpa mej på den punkten. Jag tycker inte om stavfel.


Loppan! Tack för att du skriver en sådan häringa härlig blogg. Du inspirerar mej, du är min idol. Jag måste få fråga, vart handlar du dina kläder? Shoppar du mycket? Är det billigt?
Kramiz från Tezzan i Falköping

Hej Tezzan, tack för fina ord! Nope, jag shoppar i princip ingenting till mej själv (förutom två väskor visst). Jag har köpt ett mörkgrått vanligt linne för 5 dollar på US Navy eller vad det hette, och ett par flipflop. Jag har mest handlat saker till barnen o mannen, o saker till hemmet. Det går inte åt så mycket kläder när jag inte jobbar. Kläder här är mycket billigare än hemma, och en del saker som inte finns i Sverige finns här, Abercrombie tex. Ha en skön dag, kram.

Åsa, jag har sett, till min förskräckelse att du slutat måla naglarna? Varför? Skandal, du som förut beställde hem nagellack från USA, o sen höll på att fixa, manikyr varje söndag o Konad o allt. Pöss från Ehva.

Hej Eva, tack för ditt mail. Japp, det stämmer. Jag har bara lackat två gånger sen jag kom hit. Kör mest utan alltså. Har ingen lust, ingen ork o har tappat motivationen. Kanske beror det på att jag inte arbetar och inte behöver bry mej? I vilket fall, naglarna mår inget vidare av att misskötas, så nu har jag filat ner dem kraftigt. Jag känner att det är tid för mej att ta tag i den biten, det är bra för min självkänsla tror jag, att ha välvårdade naglar. Jag skickar en SWATCH o NOTD till dej. Kram

Kära Åsa, jag läser din blogg hver dag, du verkar leva i en dröm. Jag blir avundsjuk och vill oxå flytta till usa. Tycker du att det var mye papper som skulle ordnas med? Var det svårt?
Klem fra Ilse i Norge

Hej Ilse! Japp, vi lever i en dröm. Är så glad för att vi tog chansen att flytta även om det bitvis är väldigt tunga dagar med ledsna barn och så. Jag vet att det kommer gå över. Papper, det har varit sjukt mycket papper, och är fortfarande. Galet mycket. Allt är lite mer omständigt och särskilt för oss som ännu inte har lärt oss. Bara att betala en gas-räkning är ett projekt. Jag hoppas att du också tar steget över Atlanten o att du inte låter dej skrämmas av allt pappersfix. O dessutom, skulle du längta hem alltförmycket så kan du alltid flytta tillbaks till Norge liksom.
Kram till dej

Härliga snygga, charmiga, glada och skogstokiga Åsa. Jag tycker att du är strålande. Kämpa på som du gör, lev nu och ångra ingenting. Läs lite mer böcker, se till att få anmält dej till tennis-campen och laga en god middag till barnen ikväll. En fråga bara, vad saknar du mest från Sverige? Pussokram från en vän

Hej en vän!
Tack för peppande mail och för rara ord. Blir glad!
Jag saknar inga ting, men människor som jag älskar. Min syster, Bianca o Maiken, pappa, Svärmor o Svärfar, mina underbara vänner o  Anna, Linn o Frida. Jenny, Daniel o Saga, finaste lilla typpan, faster saknar dej Saga! Erik så klart. Alla vänners barn. Lucas o Cajsas kompisar o deras härliga föräldrar. Beyke, Sofia, Otto o massvis andra. Alla mina Malins. Bäbis Inez som jag aldrig har träffat. Jag hjärtar så många! Men det är klart, en mellanlagrad Grevéost skulle inte vara fel.
Tack för dina tips, ska ta tag i det omeddelbums. Pussokram på dej du!


Nu stänger jag frågelådan för idag, det har varit roligt att svara på era (mina egna påhittade...) brev. Har skrattat så tårarna sprutar. Blir också lite skrämd, håller jag på att tappa fotfästet helt. 


Åsa - ibland undrar jag ju, har jag för mycket tid?

7 kommentarer:

  1. Hej ÅSAN, jag har en fråga som du kanske hinner med: hur lyckas du hela tiden med att vara så häringa pigg o glad? O om du fick ett paket på posten, vad skulle det innehålla. Kram från Ulla-Stina Gårdsmula

    SvaraRadera
  2. HJÄLP!! Jag trodde inte att det var såhäringa allvarligt!! Du är galen, men jag gillar´t (i smyg...). Ja det blir nog bra med det oxå en vacker dag!!!

    KRAM Solstråle

    SvaraRadera
  3. du är inte vetig, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
    Jag matade Inez när du pinglade igår båda gångerna och så var jag energilös. Jag ska Skypetrakassera dig så fort min ork är på topp och blommorna slår ut på marken och man kan bada i Norra Kvarken.
    Puss Inez och jag och Philip

    SvaraRadera
  4. Åsa, du är briljant!! Det här måste bli en bok sen!! =)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Ha ha, du är för go´!!! Skrattar så tårarna sprutar! Törs knappt säga´t men gick på det först... Sa till Håkan "Vet du Åsa har fått massa mail från folk så nu har hon frågestund, rena Montazami stuket" ;-) Gissa om vi skrattade när jag läste sista raden, du är verkligen störtskön!!!
    Kramar från Bankeryd

    SvaraRadera
  6. ha ha underbart!! I love it....du är ju hur kul som helst!

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Ulla-Stina Gårdsmula, men oj vad jag har funderat på vem du är, är säkert helt solklart när jag får veta. Underbart namn, Gårdsmula. Om jag snabbt tänker till så skulle djungelvrål o Pimpim stå högt i kurs, goda att blanda. Testa det! Eller hallonlakritsdöskallar, o en nötcreme, snus-klubba. Åhhh!

    Linda, men nää, jag är under kontroll, behövde nog bara flamsa lite. Saknar dej ju.

    Malin,ser fram emot din skypeattack. Ta hand om dej och häng i. Snart hjärtat, snart. 12 veckorsgränsen du vet...

    Nina, tack hjärtat! Söt du är. Blir det en bok blir det på ett annat tema känns det som. Det här är bara min helt offentliga dagbok ju. Kan vi inte skriva en bra bok ihop du o jag?

    Sophia, o noo, var inte meningen att luras. Förlåt. Bra att du kom på´t sen o skönt att få skratta lite hur som helst. Hälsa Håkan med!

    Veronica, tack snälla. :-)

    Stor kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!