tisdag 26 april 2011

Liten o ynklig i en stor värld men härligheter i lådan...

Så ofantligt tomt det blev igår när barnen åkt till skolan och Basse är i Sverige. Så tomt o ensamt efter ett par dagar med konstant familjemys. Känslorna far upp o ner, o igår var det nerför. Lessen, o självömklig. Gillar inte att ha såna känslor med det är nog också en form av bearbetning, en fas eller ett måste. Fick inte mycket vettigt gjort heller, tvättade lakan och tittade på ett papper typ. Skype! Min livräddare, o tur för mej att bästa Linda hade tid att slöprata länge, och att bästa Anna också hade det. Skönt att få prata länge så att man kommer ner på detaljnivå och inte bara "hur är det, vad händer, hur mår du?" Nu kunde vi prata om färg på Hasbeens, om planlösningar och annat viktigt. Skönt! Men eftersom jag har flax o tur så kom även tröst i lådan. Magiskt att det kommer rolig post varenda gång jag är less.


Ett långt, innerligt och roligt mail från Nina, med fina bilder, smakprov på gott te och violgodis. Gissa om brevet var välkommet! Tårarna rann (som vanligt), viol smakar gott o teet ska jag njuta en regnig dag. Tack snälla fina Nina, du anar inte vad du gjorde för mej. Räddade min dag, minst. Kram till dej!!!

O mer i lådan, ohooo. Tidningen med vår intervju. Ojsan vad roligt och spännande! Fippel fippel, blädder. O ser man på, ett uppslag som handlar om oss, vi i familjen Ström. Mina ord skrivna av Gabriella. Tryckt på lite glansigt papper. I en värdig och mycket läsvärd tidning. Jag gillar, blir fnissig och glad och stolt. Paparazzibilderna blev bra tycker jag. Mäktigt och känns lite som att jag är en celibritet, en kändis. 



Bra gjort Gabriella, vad duktig du är, o härlig! Tack för att vi fick vara med.
Ett minne för livet och en erfarenhet rikare. Kram!


Håller jag på att få hybris? Såg jag möjligen en Forbesjournalist liggande bakom busken, o nooo, det hänger en Amelia-fotograf i knävecken på staketet. Varför cirkulerar det tusentals helikoptrar ovanför huset? Och nää, jag trodde att någon gullig hade lagt ut påskägg i vår trädgård, grälla runda färgade ägg bland buskar o sånt. Väntade tills barnen kom hem och sa att dom skulle gå ut och kolla på äggen. Öh? Njae, så gulligt var det inte. Det var en tennisboll, en illblå stor kork till en sprayflaska, en röd hundleksak och en sprinkler till gräsmattan (som inte är gräll utan svart...) Hallå? Håller jag på att bli tokig eller behöver jag nya glasögon. Hoppas på det sistnämnda, börjar tröttna rejält på kraftiga svarta glajjer, skulle välkomna ett par sobra enkla diskreta nätta bågar. Kommer det hända? Nää, just det, kommer väl hem med ett par illblå eller nåt, men mest troligt ett par sköldpaddsskalfärgade eftersom Basse har ett par såna. Vi brukar följas åt...

Ridskolan igår, mysig stund utanför med min pojk medans Cajsa var på uteritt, 25 grader varmt och härligt släpljus. En boll, en bänk o två som älskar varandra, jag o Lucas Punk Appleton Ström. Min stora fast lilla pojk, pojken med funderingar, med tankar. Som håller på att bli stor, han som älskar tjejer. Som är trogen sin Sanna. Han som fuskar när det går (när det gäller ordning o reda) Han som blir mamma-sjuk emellanåt och han som lär mej engelska. Glest mellan tänderna, för stora byxor och samlar på Axe-deo. 11 år, stor fast liten. Min pojk, älskar dej så!


Skärp är inte att tänka på va?

Stall o ridhus i ett...


Dom har det bra där inne, dom däringa American Saddlebreed.

Två veckors föl med spagettiben

Så där ja, dagen i bilder kan man säga. Nu är det ny dag, nya möjligheter, lite jäklar anamma och full fart mot helgen. Ska på lunchdate snart med tillhörande shoppingmallspan. Ska inget köpa, vill spara pengar till en.... ett par nya glasögon. Japp.

Så har jag det i Amerika. Blandat alltså. Det är ok, men inte topp. Såna dagar måste också finnas annars skulle jag inte uppskatta alla dagar som är riktigt bra.


Kram - förundrad och tacksam Åsa Maria, kändis för en dag.

2 kommentarer:

  1. Glöm inte bort att tänka på att man även har upp- och nerperioder hemma i Svidaula. Det är ju inte alltid man är på topp här heller.

    Det måste man få tillåta sig att ha med jämna mellanrum. Min kloka mamma sa till mig för längesen: om man inte har tråkigt ibland, vet man inte om när man har roligt.

    Fin artikel, även om det mesta är bekant efter att ha följt dig ett tag :)

    Vad jobbade du med i Sverige?

    Ha en bra tisdag, trots att du känner dig låg. Imorgon är en ny dag!

    Kram karin

    SvaraRadera
  2. Härliga Karin, tack för pepp, o när jag tänker efter så vet jag ju det, det går upp o ner även hemma i trygga Huskvarna.
    Jag jobbade som säljare.
    Önskar dej en bra o skön o förhoppningsvis varm vecka!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!