måndag 11 april 2011

Läskiga djur och Åsas betraktelser


Vilken härlig helg, underbar! Åtminstone för mej o barnen. Basse verkar vara i en jobbdimma, han mumlar o grymtar, veckar pannan och är disträ. Lite mycket på jobbet... Bäst att bara vara en god fru, erbjuda lite kaffe emellanåt, ser till att han är mätt och ge lite ryggkli då o då o mest låta honom vara ifred. Häng i Basse, snart är det bättre!

Fredagchock. Glada barn i klunga som leker i grannens trädgård, jag ligger inne på golvet, för varmt ute.... o skypar mej Jenny o Saga. Illtjut i falsett, o vrål från pojkar. Lät som att de sett en orm eller nåt, o ser man på, det hade dom visst gjort. Vi snackar inte en 15 cm kopparorm heller utan en fet lång svart sak på 120 cm som bara låg rakt upp o ner o tittade på barnen som lekte nån meter bort. Fyyyyy! Nu är det bortschasad, till en annan delstat hoppas jag. Gillas inte det där, orm vill vi inte ha här!

Väskuppdrag på Costco - misslyckat

Åskoväder variant stort, o i vissa delar av Charlotte hagel stora som basebollar. Japp, allt är stort i Amerikat.

Middagar, goda. Hemlagat, nope!

Promenad med Basse, långt o varmt o mysigt med sällskap. Svettigt också, vill gå fort.

Påskpyssel i Svenska skolan, men ägg, o skal Uärk.

Efterrättsuppvisning på Kinarestaurang
Gillar inte kinamat, smakar bara ingenting. Barnen älskar. Gör allt för barnen. Fick otroligt god service, o varsin Cola i takeawaymugg när gick, o överblivna nudlar i fint ihopvikt papperspåse. Glamour för mej trots allt då.

Vild hästuppvisning av Cajsa på kvällen, temat var frihetsdressyr. Hon är tillbaks till sej själv, lite äldre, lite klokare men ändå vår Cajsa. Varmt välkommen, har saknat dej något galet. Det känns som att hon blivit ett år äldre på 10 veckor, mycket mer mogen på nåt sätt. Har kanske med "kris" att göra. Glad att hon är tillbaks till sej själv iaf, så skönt.

Mängder med jordgubbar till kvällsmål, med grädde o mjölk, en gnutta socker. Har köpt mitt första amerikanska socker idag och det smakar, tadaaa, socker! Ananas, melon o blåbär åts också. Fräscht och somrigt. 

Poliser på Standby vid rödljus utifall att eventuellt o kanske det
blir strömavbrott vid åskan. På med regnrock pojkar o
ut o veva i så fall.
Lärdom!

Påskris är inte lika vanligt här.

Vi bor vid avfart 23 på motorvägen. Nästa avfart heter inte 24 utan 25. Det betyder att det är 23 miles från stats-gränsen, eller 25. Är ni med, numret är inte bara en siffra utan en avståndsvisare också. Smart va? Används till vad undrar jag bara?

Blåsa ur ägg måste vara det mest läskiga man kan göra, stackars Basse som fick dra det största lasset. 

Hobby Lobby, världens bästa pysselaffär, Cajsa önskar sej nästan uteslutande presentkort därifrån till sin födelsedag den 3 maj.

High-heelsridskolan har vuxit i mina ögon. Där har de enbart hästar av rasen American Saddlebred. Nån ursprungsras, med en extra gångart. Showhästar. Som travar i piaff, o håller svansen högt. Helt plötsligt känns det otroligt roligt att hänga där, och ja, man får rykta o så. Jag kan säkert hitta ett sätt att smutsa ner mej på också.

Har blivit check-vild, sprejjar ut checkar till allt jag kan betala med check. Känns kungligt o fränt, checkar är det nya svarta.

Ladda ladda ladda, imorgon ska jag, alldeles allena, ta mej till Social security kontoret, ta dem i hampan och strängt men ändå på mitt charmigaste upplysa dem om att joho, utdraget från den svenska skattemyndigheten gäller som vigselbevis. Annars ska jag be att få prata med magagern. Hälsar min advokatfirma i Washington. Känns stabilt, NOT!
På dom bara Åsa, kom igen. Det är också människor. Dom är glada o ibland lessna precis som du. En del av dem kanske längtar hem, nån längtar bort. O flera kanske tänker, vad ska vi ha till middag? OCH! Om du låssas att dom är nakna kanske det känns bättre, när du sitter där efter 3 timmars väntan, med dina papper i ordning i en mapp, fullt påklädd men inte för uppklädd. O vet du, lilla Åsa? Du kommer att lära dej massvis av att gå dit. Det är inget farligt. Och efteråt kan du skratta åt det. Kom igen stumpelumpan, bara gjört.

Frågor på det (skicka till frågelådan i såna fall)

Jag önskar er en fabolös vecka, med sol och medgång!

Kram

Åsa - tigern, den myndiga, den orädda. (jag kan flyga)

3 kommentarer:

  1. Wow I am no great fan of snakes either!

    Good luck settling in, I am looking forward to reading more about your adventures!!

    SvaraRadera
  2. Öhh cheesecaken ser inte riktig ut... Frigolit eller hur??

    Jo, 16 grader o nu kommer solen fram... Skall sätta mig ute!

    Pöss!!

    SvaraRadera
  3. Dumma soc. sec kontoret var på oss också om att det det utdraget inte gällde. MEN jag gav mig inte, utan förklarade för den suriga farbrorn att vi skriver datum annorlunda i Sverige...då tittade han på mig som om jag kom från mars men han godkände pappret och då kan han vara hur surig han vill..jag vann! HA...hahaha

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!