fredag 15 april 2011

En fälla på radion och ett pungdjur...

När jag körde hem från skolan i morse lyssnade jag på radion och fick "höra" en fälla. Jag blev så häpen att jag satt med öppen mun utan en tanke på att jag måste sett ut som ett fån.
En man hade ringt in till studion och bett dem om hjälp med att sätta dit sin fru. Mannen hade fått ett samtal från ett hotell där hans fru hade spenderat helgen för en tjejhelg. Hotellmannen ringde hem till kvinnans bostad för att berätta att diverse saker var kvarglömda på rummet. En slips och Axe bodyspray. Mannen i huset tog samtalet, och började ana ugglor i mossen så klart. En slirre på tjejresa? Han gjorde det enda rätta, ringde radion och bad dem konfrontera kvinnan. Ringeliring på bästa sändningstid, kvinnan svarar, radiomänniskan låtsas vara från hotellet, ber kvinnan att identifiera de kvarglömda tingestarna. Jo Warren glömde sin slips o sin Axe.... Den bedragna mannen satt i luren samtidigt, o vrålar ut. Are you sleeping with neigbour Warren? What, is going on? Sen var pajkastningen igång. Hjälp. Vad är detta för lustiga saker? Människan här skyr inga medel tydligen, och gör någon fel vill man att hela samhället ska få veta. Jag är i chock! O dessutom: Axe bodyspray, trodde bara det var 11 åriga pojkar med glest mellan tänderna och bångstyrigt hår som använde det. Läs Lucas....

Lånad bild från Opossumforumet
I morse när vi gick ut fick vi se en sån här, en Opossum. Fick googla fram info, pungisen var inte så gullig. Det är det enda pungdjuret på den Nordamerikanska kontinenten. Den blir 40-50 cm lång, o har en svans utöver det på 45 cm. Blir den angripen och sårad rullar den ihop sej till en boll och låssas vara död = playing possum.
Den äter animaliska ämnen, speciellt fåglar och deras ägg. Kan också äta ormar. Bra där Opossumen, ät alla slingriga saker du kan hitta här. På dom bara!

I detta nu, när jag sitter o skriver framför min konstgjorda eld, hör jag ett bekant krafsande ifrån tvättrummet. Krafs krafs. Dinoklor som river i torktumlarröret. Tusan också, har Basses nät blivit bortkrafsat av fågeln? Verkar inte bättre. Ok, gör om gör rätt.

Nu ska jag iväg och hejja fram barnen som går runt en parkering på skolan. Heja. Ska hetsa barnen Ström till den milda grad, nu har vi Svenska yrtottar chansen att visa hur man promenerar. Japp, jag gjört.

Åsa - djurtämjaren på Framfield Court.



4 kommentarer:

  1. Herregud, vilka grejer de sänder på radion här!! Jag upphör aldrig att förvånas..
    Verkar som att du (precis som jag) har lite väl närgångna djur kring/i huset... (kolla in på min blogg får du se vad vi hade i garaget igår kväll...)
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. jisses....kunde de inte tänkt lite på Warrens fru, hon kanske inte ville ha reda på det på bästa sändningstid via radion. Warren o frun må förtjäna det....de hade ju varit olydiga!
    trevlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Var det the Kane Show, war of the roses? Kane sänder från Washington, men jag vet att han sänder i flera städer.
    War of the roses har fascinerat mig i åratal. ATT de får! Att de inte stäms? OCH visst är det sjukt?
    Kram!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!