måndag 11 april 2011

En reflektion och en förklaring...

Utmed större vägar intill bostadsområden har jag nu för tiden sett många kors med lila tyg hängande. Symbolen är solklar såklart, men företeelsen är för mej ovan. Idag såg jag en mindre variant, tur att agentkameran var med på min powerwalk. Människorna här är så engagerade på något sätt, eller galet pyssliga. Symbolfrälsta. Det finns alltid något man kan flagga om i trädgården, alltid nåt litet krafs du kan sätta upp vid dörren. En vimpel, en plastfyrklöver, en snögubbe i frigolit. Eller ett kors i trä. Här pyntas hej vilt, men inne, nja, det pyntas säkert där också men det syns inte så mycket för dom har så mycket andra saker inne o överallt. Stökigt på nåt sätt, jag blir stressad. Kontenta: fin o ordningsamt ute, bombnedslag inne. Så är det iaf på vårt område som heter Northstone Club


Loppan flyttar västerut? Lustigt namn egentligen, det enda som är sant är att vi flyttat västerut, så är det. Men loppan då? Vem är det? Ingen! Det började innan flytten med att barnen (o jag) ville sälja lite saker som var lite känslomässigt svåra att skänka bort. En chans för barnen att få lite pengar att köpa nya amerikanska saker för. En loppis på nätet helt enkelt. Ströms loppa en en Åsa-aktig omskrivning av loppis. Sen när allt var i rullning, o jag valde att forsätta med bloggen fick det bli en justering av namnet o vips, här är vi idag. 

När jag var 13 kallades jag för Sheep, för att jag hade krullpermenentat hår. Jag har kallats för Slim 007, min kompis hette Bond 007 o vi hade hästar i ett stall. Gjorde massvis med bus. 
Mamma kallade mej för svampen för att jag sög åt mej allt. Åsali o Åsil är andra smeknamn jag har. Min Anna kallar mej för Lövet, av love. Men Loppan, det är inte jag. Nu vet ni det.

Sen kan man undra varför jag sitter här o bloggar när jag rimligtvis borde sitta i bilen på väg till Social Security stället. Ja jag vet inte, det kändes nästan livsviktigt att skriva lite, o jorå, tror att jag ska kika lite på facebook också. Ser hur ni har det hemma. Så får det bli!

Åsa - mästarnas mästare på att hitta på annat.


1 kommentar:

  1. Å vad gullig jag är som kommenterar mitt egna inlägg. Ville bara säga att Facebook ligger nere, kommer inte in. Ser det på ett tecken att det är dags att hoppa in i dusch.

    //Åsa -snart fräschast i stan

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!