onsdag 6 april 2011

Nu har jag blivit mej själv igen...

Flämt vad roligt allt blev pga ett totalt flippat inlägg. Tack alla för kommentarer, mail o meddelanden på Facebook och kommentarer där. Gulliga ni är mot mej, tack allra ödmjukast!

Jag har faktiskt gått omkring o fnissat lite för mej själv efter att inlägget postades, vad håller jag på med? Idag har bloggen haft 190 besökare, jag kan omöjligt känna er alla. Hur framställer jag mej själv här då, inför människor som inte känner mej. Som en helt skogstokig tjej/mamma/kvinna och familjemedlem som fejkar en frågelåda. Eller? Är det en revolt kanske? I vilket fall, i min värld kan man aldrig riktigt veta vad som händer, det kan bli precis vadsomhelst. Ett upprop mot världs-svälten, en klagosång över för mycket papper, en hyllning till ett nytt naglis, helt egna Åsa-ord tydligen också. Det blir en del USA också, det är ju själva temat. Jaja. Så är det, o jag fortsätter i sann Åsa-anda med:

Dagens funderingar o upptäckter:

Lucas äter kött, o gillar att ha skinka på sin lunchboxbagel. På skinkförpackningarna står det ofta Water Added. O tusen E-ämnen. Finns en chark i affären med, men jag har inte vågat köpa skinka i lösvikt. Aj wont ham. How much? a half yard... Ska öva lite mer på amerikanska vikt-enheter. Sen så. Men som det är nu så får pojken äta färdigpackad skinka. Letar febrilt efter ham utan water added, utan brown sugar added, utan släm o fett. Let let, hittar tlllslut en förpackning med NO water added, bilden såg fin ut, utan släm på. Köper den, nöjd. Åker hem, visslar i bilen. Gör en bagel till pojken och upptäcker att jag köpt rostbiff. Bra där Åsa. Han har inget märkt dock...

Isbergssallad, jag gillar det, känner en som inte gör, men det heter Iceberg salad här. Varför heter det isberg?

Poliserna i Huntersville har bjudit in MEJ ( o alla andra päron) till möte på tisdag i skolan när femteklassen ska ha sin graduation för DARE-programmet. Det handlar om våld o droger, o hur man ska undvika att befatta sej med sådant. Dom försöker o försöker, poliserna alltså. Det hela kommer sluta med att jag allierar mej, studerar till polis och tvingas jobba natt-skift resten av mitt liv.

Cajsa är den enda i klassen som idag inte fick en ticket. En ticket är en "gjort nåt dumt" lapp som ska skickas hem. Alla andra hade pratat på lektionen, men inte Cajs. Ibland är det bra att ha en låg, o tyst profil. Heja Cajs.

Jag har gett mej på "samla donationer till skolan" projekt. Har frågat ett svenskklingande företag om dom vill skänka 200 dollar till nästa veckas happening på skolan. Fun Walk. Inget svar ännu, men jag försökte iallafall.

Imorgon kommer Basse hem igen, vi har längtat. Han är utomstats, i South Carolina, igen...

Vi har områdets i särklass sämsta gräsmatta, trots att vi betalar pengar varje månad, åter om, för att få den skött. Jeffs fel, det med.

Godnatt nu härliga, tack för idag och har ni tur öppnas Frågelådan när ni minst anar det,

Kram

Åsa - tramsmaja

2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar om Gustafs ögon, ja det är blå och fina, storasysters är ännu blåare. När vi var på Aruba i början av året var folk som galna efter hennes ögon "look at those eyes" ja, du vet ju hur smickrande amerikanarna är!

    Ang dina inlägg och fejkade frågestund: som ALLTID: hilarious! Så härliga inlägg, jargonen så där lättsamt ironisk och med en gnutta allvar och djup, vilket gör att du berör både högt och lågt.

    Vi som läser känner ju dig och du vet väl hur det är: alla känner apan... :)

    Det är i alla fall en sann glädje att läsa dina inlägg!

    Ang deli så ta tjuren vid hornen. De lägger upp några skivor, sedan kan du ju bara säga "some more". Ett gott tips är även att prova kalkonen som de har i delidisken. Det kan jag sakna härhemma, den är tunt skivad och supergod. Typ honey glazed turkey. Mmmmm.

    Dagens tips - more to come...

    Ha en härlig torsdag, här regnar det, vi är influensasjuka och längtar till värmen...

    /karin

    SvaraRadera
  2. Karin! Du är i sanning en ovanligt generös människa, tack både för feedback, komplimanger och ovärderliga tips. Jag uppskattar det så mycket!
    O noo, inte influensasjuka, stackars. Krya på er, stor kram till dej!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!