onsdag 27 april 2011

Däckad som en säl och doktor Sven på besök

Verkar som att jag fick en släng av Cajsas bacill, jag har knappt kunnat hålla mej vaken idag. Trött, yr, illamående, värk i armar o ben o i höften (?!) och svårt att andas. Barnen sa att jag hade svullna ögonlock med men jag lyssnar inte på det örat.
Eftersom jag är lite av en självlärd läkare kan man säga, men mest för att jag hela tiden hittar på små orsaker till saker o ting så är min diagnos följande. Eller diagnoser snarare...

1. Patienten lider av smittat virus från barnet C som led av liknande symptom dagen innan.

2. Patienten har med största sannolikhet drabbats av pollenallergi då det förekommer drivor med pollenliknande stoft på screenad porch.

3. Patienten har drabbas av sk jetlag eftersom hon lever i kraftig symbios med sin make.

Doktor Sven (som är mitt alias) ordinerar omeddelbums choklad, hejdlös nätshopping, besök på apotek, kramar av barn samt intagande av god föda eftersom matlust tordes inkomma inom kort. Inga som helst husgöromål får göras, enkom glamorösa skeende så som soffliggande, bloggläsning, Foodchanneltittning och dylika ting. I avvaktan på vård från make är det av yttersta vikt att dessa åtgärder efterföljs.

Ja då är det väl bäst att jag följer doktorns råd. Så får det bli!

Åsa - med en hälsning till Basse, kom heeeem

PS: O mitt alter ego Sven har funnits så länge jag har haft barn. Han är faktiskt uppkallat efter en ganska bordus gynekolog hemma i Jönköping, uääk, men min Sven är snäll, pratar skånska med tysk brytning och har en sjuksyster som heter Eeeehva.

2 kommentarer:

  1. du är som vanligt mer knäpp än normal, skräm inte stackars Cajsa med dr Sven-rösten för mycket.Var på MVC idag på efterkontroll och jag är hel förrutom att jag har tokhögt blodtryck - måste banta lite och går det inte bort så blir det piller ... fräscht? INTE !!! nåja, 10 kg ska ju bort så jag blir samma som innan Inez så en liten Cambridgekur får väl inhandlas vad det lider, bläk. Love you, krya på dig min kära.

    SvaraRadera
  2. HAHA, den däör doktor Sven ska man kanske anlita då ;-)
    Verkar ju som om han ställer rätt diagnoser också!
    FEEL BETTER!!!
    Pollenallergi verkar väl ganska troligt i kombo med en baskelusk!!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!