tisdag 31 maj 2011

Dagens bästisar och spenatbadkläder på G

Kattsingen vad jag njuter av värmen! Idag har vi haft 97 F vilket motsvarar 36 grader, varma grader alltså. Sol o värme, lätt bris. Låter som en sjörapport nästan. Jag gillar och jag slarvar med att dricka vatten så på kvällen är jag lite ding, mer ding än annars liksom.

Barnen tväråt ,i dubbel bemärkelse, melon till mellis, det sprutade kladdig saft i hela köket men det gör ingenting alls, jag gillar ju såå att städa o torka och fixa med sånt. Nemas problemas.

Bästisar 1
Men ser ni, prettomamman har lagt papper under slabbmelonen...




Bästis 2
Takfläktar, jag gillar och förstår deras syfte nu.
Innan var de bara snygga eller hur? INTE. Men husets
4 takfläktar går för fullt nu, o japp, de fläktar runt kall ACluft.

Bästis 3
Min födlishatt, i stl XL. Gör inget, man knölar bara upp håret som en bulle i hatten.
Sen har man inget kittligt hår som klabbar ihop med nacksvett, o hatten blir dessutom lagom i storlek.
Skuggar fint så att matte kan plugga körkortsteori i solen.
Wasabiärtor, jag säger då det. Har ätit ett par idag, goda, starka o förmodligen det som behövdes. Salt på nåt sätt, o gott. Äckelgott snarare. 

Min allra bästa bästis är i Orangenburg, mer regel än undantag.

Jag fick packa ihop alla mina två strömmingbarn efter simträningen, muta dem med ost-toast. Iväg till ett family fitnesscenter, en kvarts körning här ifrån. Badkläder till swimteamets gruppfoto imon måste införskaffas. Känner jag iaf. Dom ljusa annorlunda barnen med ganska kass bakåtsimstil behöver inte skämma ut sej mer genom fladderkläder och för liten bikini på fotot. Sen kan det  ju vara bra att ha baddräkt och riktiga badisar också, av andra skäl. Tror dock inte att barnens ganska usla simtider kommer förbättras så väldeliga.... Attans, spenatbadkläderstället var stängt. Bättre lycka imon, ok. Ska köpa en sim-mössa till Cajsan också. Håret blir som en enda stor dreadlock av kloret. Inpackning varje dag och tio minuters febrilt utredande har fått mej och Cajs att tröttna. Sen misstänker jag att hennes ljusa hår kommer att bli grönt eller genomskinligt av all sol o klor. Vi får ju ganska stor dos av båda just nu. 
Godnatt nu alla fina, eller godmorgon kanske det är för en del.

Åsa - goes all in med swimteam

3 kommentarer:

  1. Hett så det räcker nu, Åsa???
    HAHA!
    Japp, detta är sommaren!
    Jag gillar det också. ÄN så länge, men i em ska det visst bli världens urladdning här.
    Vattenmelonerna nu är så goda att det finns inte!! men kladdigt blir det ju ;-)
    tur att du är prettomamma!
    OCh swim team är ni med i också. KUL!!
    Stay cool!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Du är inte klok, Madicken, som gillar den här värmen... och en bris!?? Måste vara en lokal-Huntersville vind det, för nere hos oss står luften bara still och dallrar ;-). Men hatten ser skön ut, och passar säkert dig som hand i handske! Vi hörs snart, kram!!

    SvaraRadera
  3. Dessa fläktar!!! Jag gillar dem inte men vad gjorde man utan dem i vissa hus och platser! Kör på, säger jag. Full speed.

    Du är för skön helt enkelt! Hoppas team swimmers hittar badkläder som passar nu, badmössa och allt vad det är :) jag hejjar på er!!

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!