måndag 16 maj 2011

Små blandade bilder från de senaste dagarna

Tror jag ligger lite efter så jag får nog köra som ett bildbombning, det är ok va?

Ytterligare en insamling. Jag gillar detta, känns så bra
att kunna hjälpa till.


O jag/vi vill inte ha kvar sånt här onyttigt så varför inte
skänka det till bättre behövande. Mmm, men kanske hade
det varit bättre att skänka pasta, tandkräm och sånt? Jaja

Ville visa Lucas o Cajsa uppskattning häromdagen, köpte sånt här som ALLA... andra barn tydligen
har med sej till skolan, sånt man blandar i vattenflaskan. Går stick i stäv med min utrensning ovan...

Men dom skojar va? Vad är detta? Så mycket färgämnen
så att det inte ens gick att tvätta bort från händerna. Slängdes direkt.
Vi fortsätter med Perrier, glam på flaska om vi vill ha nåt extra.

Fin blomma i backyarden

Söta tanter i en cab


Rolig bilskylt


God middag hemma hos blogg-kompis. Gott o trevligt


Grillade räkor, det var apagott!
Det var de senaste dagarna i bilder. Lite andra saker har hänt, men en av dessa händelser förtjänar ett helt eget inlägg, o japp, det handar om djur.

Vaccinstrul fortsätter...

EOG tester i skolan kommande vecka. Har fått instruktioner via telefonröst om vad de ska äta till frukost (igen...) Att man ska sätta klockan 10 minuter tidigare varje dag så att vi kan krama om barnen ordentligt. Vi ska också försöka ha lite utomhusaktiviteter varje dag och som tidigare sagt o skrivet, få barnen i bädd tidigt. O glöm för katten inte 2 blyertspennor av typ nr 2. Jag säger inget! 

Blev bjuden på granne Curts drinkar i fredags, oppsidajsi. Oslagbart goda och livsfarliga... Gick raka vägen i bädd, med smink o ingen tandborst. Hoppsan.

Cajs har haft kompis på övernattning. På engelska. Trevligt.

I kväll, söndag, ska barnen till en annan granne på baklängesmiddag. Tårta till förrätt. O mamman ska ha hårpyssel med tjejerna, pojkarna ska spela fotboll. Bara för att dom vill, o är söta och för att Sarah inte kunde komma på Cajsas kalas. Snälla människor, o rara!

Snart ska jag till New York, på fredag. Så spännande och roligt, har aldrig varit där. Ska träffa fina flickor som jag egentligen inte känner men ändå. Vi har gemensamma vänninor i min hemstad. Jag ska också på bloggträff. Eastcoast bloggers. 12 flickor som är svenska, som alla har en blogg och som bor på östkusten. Så enkelt och så himla kul!

O glöm nu inte att tant Å fyller år nästa tisdag, 24 den tjugofjärde. Som jag gjorde för tusen år sen. Fyllde 24 den tjugofjärde maj. Men säger fortfarande. Älskar att fylla år och att bli firad. Som en barnunge!

Hej hopp

Åsa - barnungen, men vuxen ändå liksom

3 kommentarer:

  1. Oh denna barnugnen med!!!! 17 den 17.... ujj du ÄR faktiskt äldre än mig!!!!

    SvaraRadera
  2. Kul att se.
    nej Kool-Aid köper jag aldrig.
    Visst är det lustigt med de där uppmaningarna om en nyttig frukost innan stora prov :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Linda, o noo? Skiljer det sju år nurå? Gammal jag blev, eller du blev yngre såklart. Grattis i förskott darlung.

    Annika, men ärligt. Finns det verkligen någon som ger sånt till sina barn? Verkar galet i så fall.

    Kram till er

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!