torsdag 5 maj 2011

Detta eviga skrytande och ett trevligt besök

Det är ju så här, lite grann. Jag har en blogg, en alldeles egen. Som en mega Facebook liksom. Jag kan välja vad jag skriver och vad jag vill "outa". Idag vill jag skryta! Igen...Fasen vad skönt.


Ni ser va? 
Stolt som en tupp, jag förstår inte vart han får sin superkraft ifrån. För andra gången på en vecka har Lucas fått gått till rektorn för att få överbevis på sin duktighet och en fin award. Han behandlas precis som de andra barnen, gör samma prov. Han har gjort ett hat-trick i prov. Fått A på tre stycken på en gång, högsta betyg. Han är bra vår pojk, har är bäst när det gäller. Roligt att se hans galet stolta min när han ramlar in efter skolan. Heja dej Lucas, bra kämpat!
Jag är väl medveten om att hans "tur" kommer att vända, men just nu vill jag bara njuta av hans medgångar. Jag blir så glad över att se hans stolta min, jag ser hur han växer för varje gång och precis som hat föder hat så föder medgång medgång. (kan man skriva så verkligen?)

Har haft Sverigebesök i kväll, kollegor till Basse från Huskvarna. Trevligt, gott o roligt. O en goodiebag från en tjej med rutin. Wettex, godis och Svensk Damtidning, Jönköpings posten o Jönköping.nu Hur gulligt som helst, jag blir så glad. 

Om man säger så här, det är INTE jag som smygöppnat
godispåsarna... 

Har märkt på barnen att dom blir annorlunda när vi får besök hemmifrån. Dom pratar, ordbajsar snarare, o så öppna och på gränsen till jobbiga faktiskt. Pratar o pratar o berättar och så. Ber främmande män att de ska spela fotboll med dem på baksidan. Frågar roliga frågor som att" Jobbar du på bank? Du bor ju i Bankeryd... Ja, det var visst inte lika roligt nu när jag skrev det ser jag.
Kvällen knas stod Cajs för iaf, mitt under middagen. Lucas var mitt uppe i en harang, en vild story om tusen olika saker. När han var tyst för nån sekund så flikade Cajsa in. "Om ni tycker att Lucas pratar mycket och är lustig så ska ni se hur han blir när han dricker sprit..." Öh? VA?
Vet inte vart hon fick det ifrån, o jag tyckte dessutom att det var ganska pinsamt. Vi ger alltså inte sprit till våra barn. Vad ska gästerna tro, gäster som jag inte känner alls. O noo vad pinsamt.

Kan också berätta att det är tusen gånger roligare att damma blindsen (som träpersienner) om man har sälle på Skype. Tack Linda för mys, tack Eva för goodiebag och hej C i PA. Nu får du snart en ny JP.

Kram till er

Åsa - mamma till pojken med trippel A

Här kommer en bonusbild, råkade ladda upp denna fel. O när den ändå är här så...

Öh? Så här kliar Cajs ögonen på morgonen.
Lite lustigt kan jag tycka. 


4 kommentarer:

  1. Duktig Lucas, heja på, Kram farmen

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt, att ni hade en mysig kväll!! Ja jag kan inte nog berömma o hurra på dina fina barn!!!! De är unika o fantastiska o jag ÄR SÅ STOLT!!!!

    Cajs, har dessutom skrivit det finaste till mig på fb... Rörd till tårar!! Jag vill ha ER nära...


    PUSS

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha ha, underbart. Återigen har jag börjat dagen med ett gapskratt tack vare din blogg! Underbara kommentarer från era bägge ungar!! Speciellt som jag ju är f.d. Bankerydsbo, men inte jobbar på bank!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. ha ha det var ju hur roligt som helst! Go Cajsa! Grattis till både duktiga o roliga barn
    :-)
    //Veronica

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!