söndag 29 maj 2011

Lustiga lagar o lite helgmys

Tack för rara omtankar när jag var så där hemlängtig. Nu känns det mycket bättre tack o lov. Antar att jag måste tillåta mej nån dag så där emellanåt att vara grinig och lessen. Kunde inte hejda mina tårar, dom rann när som helst och tog ingen hänsyn till att det kunde bli pinsamt. Skajpade med Cajsas fina kompis Beyke o hennes familj. Var som att få en boxning rakt i magen, fulgrät på min pinsammaste. Så fina, o så härliga. Då blir saknaden väldigt påtaglig.
Här firar vi memorial day i helgen. Den stora grillhelgen verkar det som. En dimma av grillos ligger över hela området, det klirras i glas och pratas högt o länge utomhus. Uppsluppen stämning kan man lugnt säga. Avslappnad stil, o grannfrun, hon har på sig sina sedvanliga träningskläder, cerisa cykelbyxor, linne och sneakers. Håret i tofs. Vattenflaska. Det var hon som råkade ut för snejkattacken. Hon, stackarn, som fick se till att de (odjuren) likviderades. Iklädd cerisa cyklisar. Hon är fin, det är hon men jag börjar tröttna på att se henne i dessa kläder varje dag. Vore kul med ombyte liksom. Jag är iofs inte bättre. Tofs, shorts o linne, tofs shorts o linne. Varje dag. Ingen risk att ögonskuggan tar slut heller om man säger så. Gör inget, trivs bra med sunk. Bara jag emellanåt får kamma mej, vifta på lite maskara och klä mej i annat än shorts o linne.

Det har varit en varm o skön helg, poolerna på området har haft öppetpremiär för allmänheten. Basse har varit hemma, o barn i olika åldrar och storlekar har sprungit ut o in o fram o tillbaks. Barn som sover över, barn i vår bubbelpool. Flera paket glass är uppätna. Supertrevligt besök av svensk familj igår. Underbart. O en fullkomligt levande gata kan man säga. O jag gillart!
Det jag inte gillar är att grannen sprang på en låååång snejk i eftermiddags igen. Jag ska googla fram gift som skrämmer iväg kräldjur. Lägger mer än gärna min veckopeng på sådant!

Lustiga lagar finns det här i detta landet, det vet man ju. Skröna eller ej men här kommer ett par som gäller för North Carolina.

Det är förbjudet för katt och hund att ha slagsmål. (ok, ska meddela dem det nästa gång det händer)

Det är inte tillåtet att ta med sig ärtrör till en parad. (ingen risk, här tar man med sig laddade vapen ist, ärtrör är sååå 1950)

Det är inte ok för en kanin att ill-springa på en gata (öh?)

Det är förbjudet att fästa någontill på sitt biljardbord (åh katten, jag som ville fästa fast en spann mjölk på vänster sida)

Det är illegalt att åka rullskridskor och inlines på motorvägen (bäst att jag skaffar mej ett körkort då)

Det är förbjudet att sjunga falskt (oh noo, jag som illsjunger i bilen, på mitt falskaste)

Det är strängeligen förbjudet att sjunga samma ton i mer än 90 sekunder (ok... Ingen risk, o om jag skulle, då skulle det vara falskt)

Det är förbjudet att låta sin elefant plöja åkrarna. (bra då vet vi det)

Äh, jag vet inte, galenskap är det på nåt sätt, men på samma gång ganska charmigt. Vad skulle hända om konstapeln hörde mig sjunga, skulle jag få böter eller? Tror att dom har annat för sej, som att fånga fortkörare. Bättre det, men inte lika roligt att Basse åkte på en fortkörningsbot igår. 15 mph för fort, 170 dollares i böter och en prick. Pengarna är väl ok, men pricken... En advokat ska titta på det och tricksa på amerikanskt vis. Får se vart det leder.... Heja Basse, och här kommer den!!! VAD VAR DET JAG SAAAAAA?

Farväl o godnatt.

Åsa - kärleksfull o nybadad

3 kommentarer:

  1. På väg i säng, men vill bara lite snabbt inflika att Basse inte ska betala. Jag gjorde 4 timmars trafikskola på nätet (tog inte ens 4 timmar och jag kunde lämna datorn då minuterna tickade ner) pricken blev ingen prick och trafikskolan var nästan gratis!! Böterna fick jag däremot åka till "court" och betala.

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså jag betalade, men valde alternativet trafikskola och då slipper man pricken så länge brottet inte är för allvarligt (jag körde 55 på 40)

    SvaraRadera
  3. omg, passadig för biljardmjölksspänner och elefantplöjning så är saken biff så att säga. Skönt att höra att du är på banan igen mylove, på med lite ögonskugga så blir det lite mer glamour till tofsen. Puss.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!