onsdag 1 juni 2011

Badklädesmode och only in America

Om det var varmt igår så... Hade en kik på termometern mitt på dagen, 104 F. Enligt min omräknare på mobilen är det 40 grader C. Galet varmt o skönt. Ni vet känslan man kan ha när man är på Kreta, eller Cypern eller i Thailand i högsommartid. En vaaarm dag ute, skinnet är lite svidigt, kläderna klibbar och skaver, håret känns smutsigt. Sand i flipflopsen, blöta fläckar på kläderna eftersom man har en blöt bikini under. Benen är tunga när man går hem, o det enda man tänker på är en kall, en iskall dusch. Man öppnar dörren till sitt boende och kliver in i kyla. ACkyla, svalt, skönt och man kastar av sej klibb-kläder. Så har jag det nu, men det är ju självförvållat så klart. Två timmar i sol på simträning. Jag klagar inte, inte alls. Är ju så galet glad för att jag inte bor i regn o kyla. Jag älskar värme, jag älskar varma kvällar. Ska bara hitta ett smart sätt att glamoursvettas på, för hur det än är, svettas, det gör man.

Häng vid pool, känns lite lattjo att gå omkring och jag hejar lite, småpratar lite, frågar någon om något och någon vinkar febrilt till mej från andra sidan poolen. Roligt känner jag, jag har det så bra. Hängde en stund med min danska väninna, härligt!

Fotografering vid pool. Dreadlocks på flickebarnet. Helt ok, hon hade ju sin nya badis på sig. Som knappt inte syns på fotot....


För er som inte vet, Cajsa o Lucas är dom blonda barnen.

En salig röra spenat....
Basse fick ett brev idag.... Från en advokatfirma, i rent reklamsyfte, men med en hänvisning till hans fortköringsböter han ådrog sig i lördag. Här går det undan, både på vägen och i marknadsföringssyfte. Tre arbetsdagar senare, o ett brev om löften och gröna skogar ligger på köksbordet. Imponerande och skrämmande på samma gång.

Nästan lite rörande. Dom anstränger sig verkligen, advokaterna alltså.

Morgondagens övningar lyder som följer: Gå bort med en glasform till väninna. Tvätta två maskiner svettiga kläder. Borde fotvårda mig själv, men tråkigt även om nån annan fixar det. Jag vill ha sälle, får vänta till Cajsa kommit hem. Tidtagning på simträning. Oh no, hur ska detta sluta? Barnen är ju inte i högform ännu, även om jag ser en klar förbättring, en mycket klar förbättring. Nu simmar de iaf åt rätt håll, har sänkt sin svanhals något och faktiskt börjat få kläm på armar o ben i fjärilssimmet. Kul!

Hoppas att ni svenskar får en bra Kristi himmelsfärdsledighet, och att vädret blir så bra som prognoserna lovar, jag önskar er amerikaner en sval plats att vara på och kalla lakan, och er andra, er önskar jag en jättebra dag helt enkelt!

Åsa - polare vid poolen. (öh...Börjar jag bli som Robert Broberg nu också?)










6 kommentarer:

  1. Nu är dem helt med i matchen ser jag, grönt och fint :)

    Ja, berätta för mig när du kommer på knepet att svettas med lite stil och glamour!

    Jag njuter av också av "utomlandsvärmen" och känslan av värme som har går igenom märg och ben, som gör kroppen helt mjuk och tung. Iskallt anything är det som gäller efter några timmars sol eller bad.

    Det är skön känsla, jag har inte vant mig ännu riktigt. Blir liksom "oj, vad varmt det är" förvånad fortfarande.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du njuter av vädret!Men nu har ni fått varmare än vad vi har :) Vi håller oss kring dryga 90F på sommaren. Det passerar inte en dag då jag inte tänker på hur mycket jag uppskattar att slippa kylan!
    Glamoursvettas vill jag också veta hur man gör =) Man ser ju inte så där jättefräsch ut direkt efter några timmar vid simbassängen...
    Jag gillar också bassänghänget, vi föräldrar har jättekul på "pool deck"!
    Kram

    SvaraRadera
  3. love your spenatbarn, de sticker ut på ngt sätt ändå på ett bra sätt. Puss, imorgon kommer grekAnna hit tjoho !

    SvaraRadera
  4. Så fint med spenatbaddräkt!!!! Här njuter vi också av värmen, vi är nästan de enda av våra grannar som är ute så mycket vi bara kan!! Äter frukost, lunch o middag ute (om vi inte jobbar såklart) o grannarna sitter inne i AC! Häromdagen var Peter o jag på en restaurang o bad att få sitta ute. Vi var ensamma!!!! Folk som gick förbi kommenterade o sa att de där galningarna måste vara från Minnesota!! Ha ha ha, inte så fel gissat!!
    Ha en fin dag vid poolen!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Men syns tydligt vilka barn som är Dina... De är sötast!!!!!

    Här hemma har vi satt på elementen igen o sitter under hårblåsen - allt för att vänja oss lite ;-)

    Puss

    SvaraRadera
  6. Lotta! Japp, vi är på banan nu. O heja oss vad vi njuter av utomlandsvärmen. Idag var det lite svalare, men höll ändå på att INTE glamsvettas ihjäl när jag PWade.

    Malin, jag lovar att jag meddelar när jag har hittat en lösning på glamsvett :-)

    Malina B, söt du är. Hälsa finaste bästaste Anna från mej och ha en underbar helg.

    Christina, hihi, visst verkar man lustig som vill vara ute. Vår gata har helt plötsligt blivit helt öde o tom. Bara tokiga svenskan som travar omkring och fixar ute. Jaja, antar att vi svenskar har ett visst uppdämt behov.

    Linda, tack sötnos. Hahaaa, fasen vad roliga ni är. Bra att ni övar, för snaaaart är ni här!

    Kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!