fredag 27 maj 2011

Just nu o homesick

Idag o nu saknar jag:

Mina älsklingar men snön gillas inte.
Linda, Erik, Bianca o Maiken landar här om 12 dagar, 22 timmar o tolv minuter....

Saknar mitt "hemma" och Vättern (tack Malin för bilden)

Pappa <3

Jag saknar familj, BFFs, vänner, vänners barn, barnens kompisar, barnens kompisars föräldrar. Vättern (mer än jag trodde jag skulle göra) Jag saknar tusan Ica Supermarket i Huskvarna. Jag längtar efter en lååångfika med fina flickor, middag som Ann Christin har lagat, umgänge med svärföräldrar. O kaffe, ost, bullar, Libanesisk mat. Jag saknar att arbeta. 

Jag tror jag längtar hem idag. 



Det gör inget, saknad o längtan är bara ett tecken på att jag älskar, och att jag får älska. Saknad är bevis på kärlek. Jag är tacksam, även om det svider.

Jag tror jag drar en filt över min lilla kropp, jag tänder lite ljus, njuter av åskmullret o tvär-regn utanför och ägnar mej åt att sakna. Ganska skönt, ontskönt iaf.

Imon är det nya tag som gäller, en dags ömkande kan jag ge mej själv, sen får det vara nog.

Ha en god fredagskväll ni som har något kvar av fredagen den 27 maj. Ni andra som har natt nu, er önskar jag en god sömn helt enkelt.

Åsa - ibland lite mindre 





8 kommentarer:

  1. Ja du Åsa, tänk att man kan längta efter den lokala Ica-butiken! Men det här är säkert något vi alla gått igenom. Jag kastades fram och tillbaka i mina känslor men så började jag att jobba efter ett par månader och då "hann jag liksom inte". Det ÄR ok att känna så. Ni gick säkert den där förberedelsekursen (inte den när man föder barn...) och fick då höra att det kommer ofta en period av "vad-har-vi-gjort"? Det är ett sundhetstecken. Fan nu låter jag som värsta psykologen. Men, men du kommer igen! Heja Åsa!!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att du längtar och du SKA längta. Att man längtar efter något betyder ju inte att det man har är dåligt, bara att något saknas. Så längta på!! I nästa vecka kör vi tant-lunch tycker jag! Stora stora kramar!

    SvaraRadera
  3. Åsa!! Kramar!

    Jag förstår precis. Det tog mig lång tid, mycket längre tid än vad jag trodde att komma på plats. Nu känns mycket "hemma" men ändå inte "hemma hemma".

    Jag har nya grejor som jag gillar här, nya rutiner som jag vet att jag skulle längta till om jag vore heltid i SE. Det är det här som blir svårt, eller kanske en fördel hur man nu ser det. Hjärtat på flera ställen.

    Men, alla söta svenska vänner, familjen, pappor, mammor...dem finns ju trots allt inte här. Det känns ofta, saknar mycket. Kan sakna vår lokala ICA också.

    Som Jenny och Taina skriver, sundhetstecken att längta. Hör till. Hang in there!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för din kommentar!
    Ja det är verkligen hemskt att förlora sitt barn. Det blir dock lättare och lättare för var dag som går men jag kommer aldrig att glömma. Min OB/GYN sa att 1 av 5 kvinnor får missfall så jag vet att jag inte är ensam!
    Något som är bra är att jag vet att vi kan få barn och att jag kan bli gravid. Så vi ska prova igen senare i sommar!
    Hoppas du får en bra helg och memorial day! Kram

    SvaraRadera
  5. babe, du kan ju fatta att vi saknar här hemma oxå fast tvärtom.

    SvaraRadera
  6. Alla vi svenskar som flyttat ut längtar hem. Det hör till! Och det hjälper inte dig ett dugg att även vi andra har låga dagar. Det som är svårast är ju naturligtvis människorna..... saknar saknar saknar!! Och visst ser vi Vätterbygden med andra ögon, det är så oerhört vackert!!! Men... du vet... Vättern ligger kvar! Och tänk på den iskalla Vättervinden när man går på Storgatan. Och snön, o slasket o gråväder. Tänk inte på sol, stilla o blank Vättern, guppa lite på en båt, så pass långt ut att man inte hör motorvägen..... Asch!! Nu fick ju jag hemlängtan också!!!

    SvaraRadera
  7. Hittade din blogg genom nån annan och har läst lite.
    Och jag måste säga att du skriver helt underbart med en twist av ironi som jag verkligen gillar:) Jag kommer definitivt att fortsätta läsa.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Taina, jo vi fick gå förberedelsekursen, den var bra. Tror att är lite extra längtig eftersom min syster kommer snart, snart! Lite som att vara kissinödig i affären o när du sen står utanför dörren hemma håller man på att sprängas, men man skulle likaväl klarat sej en timma till på Ica liksom.

    Jenny, jag vet. Men ibland, ja du förstår ju. Tantlunch, vem fasen ska gå på den? Inte vi va? Tjejlunch däremot, mer än gärna. Med de andra tjejerna, vore loveli!

    Lotta! Klok du är, tack! Ja, visst kommer det nog vara så, att vissa saker kommer jag sakna härifrån när jag är nånannanstans. Det finns för o nackdelar med allt. Ha en skön fortsättning på memorialhelgen du med!

    Eleonor! Styrkekramar till er och en önskan om fortsatt skön memorialhelg!

    Malina! Söt du är, tack! Tack gullis.Pussa I från mej

    Christina, om du saknar så förstår jag dig, barnen!! Men vättern, just nu, i sol. En stark kopp kaffe. En J-nytt.... Jaja, vi har det bra här med, det har vi verkligen, eller hur?

    Camilla, tack o välkommen hit. Kul att du gillar det jag skriver, antar att jag tillhör den ironiska generationen på nåt sätt.

    Kram till er, fina härliga tjejerna!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!