tisdag 31 maj 2011

En helg och lite funderingar....

Vilken helg det blev, hemlängtan som bortblåst, familjen samlad, härligt varmt väder och massvis av trevligt o bäst umgänge med andra härliga familjer på blandade språk. Ibland och ganska ofta känns det som att jag har en låååång semester utomlands. Vi äter o dricker gott, sover tills vi vaknar av oss själva, barnen hänger i poolen och jag o Basse sitter i skuggan, i var sin gungstol och pratar. Om saker o allt. Underbart!

Nu är helgen till ända, o min härliga ensamhetskänsla har infunnit sig. Helt ok trots allt.

Mitt minne är fullt på datorn, måste tanka över alla bilder till ett externt minne innan jag kan lägga in nya. Bildlöst inlägg, inte roligt jag vet. Förlåt.

Kanske kan få bjuda på några gamla godingar?



Plastfrulle. Det var då jag insåg att maten skulle bli ett problem här.
Socker, syntet o konstgjort. 


Hilton Head Island

Storm på strand



Bilder från vårt besök här i Charlotte för ganska så exakt ett år sedan. Det är ju lätt att förstå att vi valde att flytta hit med dessa säljande fotografier. NOT! Skyller på att jag fotat med mobilen...(men det går ju att fota fint med mobil med tydligen, kolla här! )

Nu sitter jag här i vårt hyrda hus, o funderar på saker o ting.

Vad är det som händer med gurkan i Tyskland?

Vad håller Carl XVI Gustav på med? 

Vad ska jag köpa med mej hem till Sverige i sommar?

Ska barnen ha med sej en en marker-penna att skriva med i skolans årsböcker, eller funkar blyerts?

Borde Cajsa öva på nåt klatschigt att skriva i ovanstående?

8 dagar kvar i skolan, vart har tiden tagit vägen? O bara inte sommarlovet går lika fort....

Fyrverkeriattacker på IKEA? Är det pga att dom ska sluta sälja Abbas? 

Oh noo, måste boka returresan hem från Sverige, omedelbums och direkt!

Hej hej

Åsa - alternativet du gillar

5 kommentarer:

  1. Haha! Skönt att ni fick en så härlig helg!! Besk är alltid mysigt och roligt!
    Och ja jag tror att det är ngn svensk som fick nog av att Ikea inte skulle sälja svenska originalvaror längre och åkte runt och laddade kanonerna.... ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att livet leker igen!

    Här har vi en kommande långledig helg och det är alltid extramysigt med hela familjen samlad. Det lovas varmt väder så jag ska nog ta ett premiärdopp i poolen och om havet är lugnt tar vi ut den lilla båten för en premiärtur.

    Ha en bra vecka!

    /karin

    SvaraRadera
  3. Haha, kanske är det någon arg utlandssvensk som fått nog med IKEA. Kul tanke.

    Kungen hamnade på första sidan på de australiensiska tidningarna. Orkar faktiskt inte ens sätta mig in i det hela, verkar rätt löjligt.

    Vilken härlig helg ni verkar ha haft, skönt att ladda upp batterierna med härliga upplevelser!

    SvaraRadera
  4. Saltis, visst gillar vi trevliga besök? Men menar du att Ikea kommer att ha kvar sortimentet men under eget varumärke? Ikeas sill typ? Vore iaf bättre än ingenting alls.

    Karin. Jag är så glad för er skull att värmen kommit åter ! Hoppas långhelgen blir fin, båt-tur låter underbart!

    Anna, jag håller med, orkar inte engagera mej i allt som skrivs, en del är nog (förhoppningsvis) bara skitsnack.

    Kram till er!

    SvaraRadera
  5. IKEAs sill är tyvärr inte alls lika god som Abbas. Tycker egentligen bara att den inlagda sillen smakar nagorlunda. Här i Österrike har vi inte haft Abbas pa 2-3 ar!
    Kramar, Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!