torsdag 26 maj 2011

Snaketrauma igen x 2 och ett välkommet kort...

Härlig varm dag, trevlig lunchdate på danska. Glada barn. Basses möte gick så bra det bara gick. 14 dagar kvar till bästa besöket ever.

En bra sak till, tadaaa


Så vackert, så fint. Välkommen till mamma
Äntligen! Det tog sin lilla tid, det gjorde det. Det har kostat tid, tårar, bedrövelse och advokatarvode men nu är kortet i hamn. Welcome home SSN, welcome home. O detta innebär att nu, snarast genast och på direkten ska jag skaffa mej ett amerikansk körkort. Ser fram emot :-)

En glädjens dag alltså. I allafall tills illvrål, falsettskrik och allmänt tumult utbröt på Framfield court. Vår gata alltså. Springelispring, o vad hittar vi här? Grannen två hus ner har fått död på en orm som var virad uppe i ett träd vid deras garage. Den åt ur ett fågelbo, o hon såg bara två små fågelben sticka ut ur munnen på ormen. Uäck! Manlig granne tillkallades, spade viftade ner orm, höggs itu. Ok. Bra! Det måste vara den ormen som lurpassade i vår trädgård va? 

Lucas fick fota, jag vågade inte...

Puh, andas ut. Göra läxor och mata barn. Lugn o ro tills nästa tumult, illvrål och falsettskrk ljuder över nejden. Vad falls? 

Orm två (2) har kommit till samma ställe där orm 1 var. Manlig granne hämtar spade, slafs slafs. 

Men vad i hela friden?
Två olika sorters orm, ingen av dem farliga (säger dom ja....). På samma ställe med typ en timmas mellarum. Jag tror jag dör, jag smäller av. Äckligt, ofräscht och läskigt. Den första var 4 feet long, typ 120 cm eller så. Med fågelungar i magen. Nääää. Jag tror jag tar mitt SSN och drar. Vart då kan man fråga sig? Till swimteam. På det igen Strömmings.

Hoppas av hela mitt hjärta att vi utrotat alla snejkar som finns här i området nu. Om dessa två inte har fått ungar, typ tusen stycken var. Då ligger jag risigt till, det kan jag lova!

Åsa - ormkvinnan

PS: kan ormar verkligen se fågebon uppe i ett träd? Hur visste den? Jag vågar inte tänka längre än så.





8 kommentarer:

  1. Bä men fyyyy.. vad är det för ormbo ni hamnat i?? Fly ner till södern vettja, här finns i gå trädormar! Blå och fy, farliga eller inte, men två ormar på en dag är definitivt en för mycket! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men! Ormar. Läbbigt. Inte min grej alls. Åsa, har jag fått det här om bakfoten. Jag trodde du bodde i Charlotte. Sorry!

    Grattis iallafall till SSN. Nu drar saker och ting i gång. Nu är du med i matchen. Körkortet är en piece of a cake. Kom ihåg bara att hålla tio i två på ratten. Det gjorde inte jag, men det gick bra ändå, men jag tror jag hade lite tur med min farbror. Teorin är typ 16 frågor eller något i den stilen, multichoice på en touch screen. Du får ha 4 fel!
    Nåja, när det drar ihop sig kan jag komma med lite fler råd :)

    Kram Åsa i Huntersville!

    SvaraRadera
  3. Å jag gillar ormar!!!! Jag hade nog tyckt det varit jättehäftigt så länge jag vet att de inte är giftiga och farliga! Haha! Jag tror inte att ormar ser vidare bra förresten. De luktar.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jenny, om du kan lova att inte det inte finns ormar där i söder så packar jag flyttlådorna på studs. Men ni har o andra sidan bitska sköldisar, cikador och kanadagäss... Får se, måste göra ett excelark över detta först.

    Lotta, Huntersville is da shit, men är en förort till Charlotte. Brukar vara lättare att säga C än Huntersville. Gör inget! Tack för råd om körkort, kommer nog att behöva alla tips jag kan få för att lugna nerverna lite. Pluggas ska det göras i helgen i alla fall.

    Saltis, är du tokig flicka. Dom är ju superläskiga, även om man vet att dom är ofarliga. Den spräckliga första ormen hade de mätt sen, den var 5 feet lång. Aha, så klart dom luktar, med tungan ju. Ganska coolt när man tänker efter.

    Kram till er!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag minns när jag fick mitt Social Security Card, kändes ytterligare som ett bevis på att man var här. Nu, efter 9-11 så har allt blivit så mycket krångligare att fixa här om man inte har rätt papper. Vad var det för sorts ormar? Vi har en hel del här också, men de är ofarliga, så jag brukar fånga dom och bära bort dom till skogen när de kommer i min väg. Fast de är nog inte så stora som era, och inte samma sort heller om jag ser på bilderna. Kram

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅÅ, du har bytt till pop-up kommentar!! Jag kan kommentera igen utan att vara ANO!! BRA!!!!
    ÅÅÅ vad härligt med SS-kortet!! Finally!
    Glad för din skull.
    Ormar är vidriga. Vet ju att de finns överallt, både giftiga och mindre giftiga. har sällan och aldrig sett ngn. Tur för mig...
    Känner för och med dig.
    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Hej, hittade hit första gången idag! :)

    Vilken superhärlig blogg du har :) Man blir verkligen glad av att läsa!
    Grattis till SSN, det e bra att ha :) Hur länge ska ni stanna och hur hamnade ni där ? :)

    SvaraRadera
  8. Magdalena! Då vet jag vem jag kontaktar nästa gång vi får snejattack. Uhu, skulle aldrig nånsin våga bära bort på en pinne! Du är min hjältinna!

    Annika, tack! Känns bra att ha ett nummer. Till vad undrar jag nu? Eh... Ormar, nope, hoppas att du slipper i fortsättningen också. Inget glädjande alls att se nämligen.

    Go blue. Välkommen hit, vad roligt!
    Vi är här på jobb, min mans jobb... Tanken är två år men med möjlighet till förlängning 1 år till. Får se hur det känns, men just nu känns allt bra. Förutom saknad efter familj o vänner då förstås.

    Kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!