tisdag 24 maj 2011

Hej o hå, hemma bäst o en långhelg i NYC

Hemma, skönt. Barnen har blivit skönt bortskämda av pappan, får bli en vecka med strama tyglar nu, moooaahh.
Helgen har varit: Bra, bloggig, pratig, rolig, oväntad. God mat, o en del bottennapp. Ganska besviken på min shopping, men det jag köpte tvärgillar jag, min lillasyster kommer att dö av avund (nästan) Roliga möten, mycket roliga.
Urballad lördagskväll, gick över styr men kommer bli ett härligt minne. Vit limo med champagne. Jag vet inte, men det kände sååå rätt just då. Kommer aldrig att glömma.
Intryck, KALLT, regn. Ljud, höga hus, kända byggnader. Har fotat massvis, vet ej vad jag har fotat alla gånger, fotar när jag ser att andra fotar liksom. Får kanske äntligen ha en bloggtävling.

Kändisspotting, joråsåatt. Här frotterar vi oss med celibriteter. Men i ärlighetens namn tittade jag på det jag trodde alla andra tittade på, en hundbur. Men hoppsan, såg på reklamskylten ovanför att nån Beluschi spelade på teatern när den mörka stora bilen for iväg o jag som fokat på en hundbur. Men jag hann se hans begynnande flint när bilen med hundbur gled iväg. Det räknas ändå va?

Bellini, ett par stycken. Varierande kvalitet.

Flygplats, älskar.

Barn som hållit sig vakna för att få träffas. Jag har saknat dem, mina Strömmingar.
En av dem, Lurreburr, pojken med glesa tänder, han har klarat alla tester de gjorde förra veckan. Hur bra var inte det då, efter 13 veckor i amerikansk skola, på samma villkor som amerikanska barn. Synd då att hans resultat inte kommer räknas. Han är beskemej helt grym, vår pojk.

En ny, helt otymplig häst står i hallen, den är inte min. Man kan hopp-åka på den på nät sätt. Giddy up cycle horse eller nåt, Cajsas högsta dröm. I vår hall. Jippi. Eller inte.

Tror att jag somnar lite nu, viktig dag imon, 24 den 24, min födlis. Spännande. O japp, jag är vuxen, jag betalar skatt (eller näää, det gör jag ju inte) o jag får dricka hur mycket läskeblask jag vill. Ser fram emot födlisen som en 4 åring verkar det som, inte som en snart 40 åring. Om jag skäms, näää. Inte ett dugg!

Postar lite foton från helgen i morgon.

Tack snälla härliga bloggflickor för en galet härlig stund tillsammans med er. Mina blogg-idoler!  Vill alltid ha mer av goda ting, ett par timmar ytterligare med er hade inte gjort ont nånstans. Nästa gång kanske?

Tack snälla fina flickorna från hemma, så härligt att träffas, ville haft mer tid mer er. Ha en skön fortsatt vecka och hoppas att värmen kommer tillbaks. Ha det så bra på outleten, o härliga S! Glöm inte att du får TRE, tres, three drei, kolme. Ok?

Kram till alla er!

Åsa - tacksam (samtidigt som jag hör mammas röst viska: den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket) Vad menas?

Räknar ner: 16 (ohhmajgawd)

6 kommentarer:

  1. Låter som du har haft det kanon, men borta bra hemma bäst!!! Ett jätte GRATTIS på din födelsedag! Jag älskar också födelsedagar, alla skäl till att fira är bra!! Ha en underbar dag med de dina!
    Många födelsedagskramar!

    SvaraRadera
  2. Hurra för dig och hurra för din helg - Bellinis kan vara hur gott o hur ogott som helst..tur ni kom till Ciprianis och drack en goooood!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men åhh, härligt att du haft det bra, att du är hemma i säkerthet i gen men... vadå döö av avund??? Vill jag inte - för om 15 dagar kommer vi!!!! O jag har bara 5 arbetsdagar kvar!!!!!

    Puss o Stort Grattis till tant!! (njäeeee)

    SvaraRadera
  4. Bloggträffen var super! Synd bara att tiden gick för snabbt. Nästa gång får vi försöka oss på något längre. Skitkul att träffa dig var det iallafall! :-)
    Din helg i staden verkar varit super!!! Härligt!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Min kommentar vill inte fastna här...försöker igen!!
    Härlig helg!!

    Vilken duktig son du har, verkligen superduktig!!! Riktigt stolta ska ni vara!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Christina, tack! Dagen har varit alldeles underbar! O helgen likaså. Hoppas att du har det bra du med!

    Kalaslotta, men visst är Ciprianis dom godaste, vi fick dessutom fri påfyllning på våra, det gillas!

    Linda, hihi. Näe, nu får inget stoppa er ankomst, inga askmoln eller träskor. Tiden går galet fort, längtar mej gul o blå. Tant blir man vid 40 va? ;-)

    Saltis, tycker det är en bra idé att träffas lite längre, absolut! Jättekul att träffa dej med, ser fram emot nästa gång!

    Malin, ja du vet hur vi har blivit, ingen hejd på vår stolthet. Vilka pojkar vi har du o jag!

    Kram till er

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!