onsdag 25 maj 2011

Åtta sanningar om mej själv, jag har fått en utmaning!

Så himla roligt, nu har jag en blogg och med den har jag fått en utmaning. Känns som att jag börjar vara med i matchen. Heja mej, jag är ju för härlig när jag är på det här viset....

Kalaslotta har skickat en utmaning. Underbar flicka det där!

8 sanningar om mej själv...

Jag är ganska ytlig, eller jag kan vara ytlig. Älskar allt som har med glam o flärd att göra. På samma gång är jag ganska djup och tänkande, väldigt! När jag umgås med människor jag älskar kan samtalen växla vilt, allt mellan nagellack och meningen med livet. Jag kan vara precis mitt emellan också, vanlig liksom.

Jag lever mitt i en av mina drömmar, ett av mina mål i livet, just nu. Jag har två mål kvar att uppfylla innan jag fyller 50. Den ena av dem är att segla Volvo Ocean Race, tyvärr tror jag att jag kommer att få slå den drömmen och det målet ur hågen. Det gör inget. Den andra kommer jag klara av att uppfylla.

Om jag bara fick äta en sak till resten av mitt liv så skulle det vara en mellanlagrad Grevé

Ingen annan får fixa mina naglar än jag själv, på händerna alltså. Fot-fix lämnar jag gärna över till nån annan.

Jag vill helst inte resa till samma ställe två gånger. Känns som slöseri. Undantag, Barcelona.

Jag trivs bättre med att vara nästan fyrtio än nästan trettio. Är mycket lugnare o säkrare.

Jag är väldigt övertygad om att människan kan påverka sitt liv och sitt välmående genom positivt tänkande och genom använda tankens kraft. Gnäll och skitsnack värderar jag till ingenting, nada. Noll! Att säga eller tänka "det här klarar jag aldrig" känns ganska avigt. Försöker lära barnen att tänka i rätt (rätt enligt mej alltså) banor, hoppas att jag kan hjälpa dem till ett skönt liv. Däremot tycker jag inte att man måste vara glad o glättig hela tiden. Ingen kan leva så. Det måste finnas dagar som är grå, annars uppskattar man inte bra dagar. Juh!

Jag mår bra av projekt, vad som helst. Bara jag får nåt stort, tungt o svårt att sätta tänderna i. Då är jag som allra bäst. Älskar att lära mej nya saker.

Så är det med mej tydligen.

I min tur utmanar jag världens bästa syster, min egna lilla bakerska: Linda och en mysig tjej i Florida: Malin

Egentligen vill jag utmana alla som läser min blogg :-)

Kram från

Åsa - och neeej, detta är ingen jobbansökan

6 kommentarer:

  1. Å vad KUL att läsa!!!!
    Känns som om man fått ytterligare några pusselbitar. :-)
    tack!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att läsa!!! Jag är som du, ganska ytlig ibland och väldit djup när jag vill det. Tvärtom för mig, ingen får fixa mina fötter, men gärna mina händer...HAHA, fotfobi.
    Har enorma problem att kommentera alla som inte har pop-up kommentarsfält. Hoppas google snarast fixar detta.
    Kramar Annika i DC!!

    SvaraRadera
  3. Nästan 40?!

    Blir nyfiken vad ditt andra mål är på din lista!

    Jag mår också bra av projekt och som tur är har jag flera stycken på gång. Det är som att jag funkar bättre under press, typiskt mig. Positivt tänkande, absolut! Det måste jag bli bättre på. Jag kan oroa mig och tro att saker och ting inte kommer bli på ett visst sätt. Tror enormt på tankens kraft.

    Bra lista, kul att läsa. Gillar den här tjejen, Åsa!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa!! Det är så himla kul att få lära känna människorna bakom mina favoritbloggar!! Jag antar utmaningen med glädje, men måste fundera ett par dagar innan det kommer ner i skrift :)
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Vad jag skrattade när jag läste förra inlägget om simningen! De kör lite bakvänt här eftersom bröstsimmet kommer senare. Liisa kan ju simma men enligt simlärarna här kan hon inte eftersom hon inte kan crawl. Hon ser mer ut som en väderkvarn. Men det är ju för att vi inte lärt henne det!!!

    Dina sanningar är bra att veta! Nu känner jag dig ännu bättre ;) Och den här skulle gott duga som en jobbansökan,moahahahaha!

    Kramen!!

    SvaraRadera
  6. Kul läsning. Och synd att vi inte hann prata mer under träffen.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!