måndag 2 maj 2011

Följ med tant till master bedroom o konsten att dölja saker o ting...

Hihi, jag tycker fortfarande att det är galet roligt att säga o skriva master bedroom. Har lärt mej den hårda vägen att det inte heter maaster utan määster på amerikanska. Inte heller glaas of wine utan glääs of... Den svenska brittiska skolengelskan är tydlig tydligen.

Jag har fiffat lite, o det är tur att jag är fiffig för huset vi hyr har en del att önska. Vi bor i ett sunkhus ju, tråkigt o roligt på samma gång.

Problem: vår lilla låga pyttesäng från Sverige ser ut som en docksäng i det stora määäster bedroomet. Har varit en av husets skamfläckar, stängd dörr.

Lösning: Många upp-puffade kuddar o knasiga blickfångare.

Som så här
Ser ni vad hög den ser ut nu. Fluff fluff o lägg märke till
käck rosett knuten i pläd som distraktion.

Problem: Fula hemska märken på vägg. Överallt. 
Lösning: rosett så klart...

Ni ser den va, den onda fläcken? Snett över sista e:et...


Kolla kolla, osynlig fläck med hjälp av rosett, o från
Cajsa stulen självhäftande tejp...


Sesådärja, så kan man göra. Jag är nöjd, o har just startat en bloggserie om hur man trollar bort skavanker och annat. Nästa skavank på tur är uterum, kommer inom kort.Välkommen tillbaks till min lilla inredningsblogg.

Åsa - also known as Kirchsteiger. 






6 kommentarer:

  1. Fint ni har det!!!! puss

    SvaraRadera
  2. Skönt att det går bra för barnen. Värmer farmorshjärtat./Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Har varit bortrest till sol o värme några dagar och sitter nu och läser i kapp din blogg! 1 och 25 min, Jönköping - Landvetter.... inte illa!!! Och tänk så härligt att få dagens JP! För han stannade väl till och tog med sig den dagens!;)) Tänk vad konstiga saker man uppskattar när man bor borta.... Dessutom värmer det hjärtat att barnen dina börjar få kompisar. Sova över o ha ute disco. Superkul!!!! Och ALLA av kvinnligt kön från Jönköping vet vilken gynekolog du menar!! Ha ha ha ha!!! Det var lite rabblande från mig i PA, ha det så gott och fortsätt förgylla vår dag med ditt skrivande. Kram!!

    SvaraRadera
  4. Christina, gulle dej! Du skriver så goa kommentarer, blir så glad.
    Hoppas att du haft en skön sol o värme resa, låter underbart skönt.
    Jag har läst JP nu, jag skickar den gärna vidare till dig om du vill, maila din adress bara!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Linda, tack, behöver dock din hjälp här. Det är svååårt att inreda, o du är så bra. Puss

    Farmen, visst är det gott? O tack för kommentar, det var ganska enkelt nu va? Kram o tack igen för alla saker du skickade med Basse.

    SvaraRadera
  6. Mia A säger: vilka underbara inredningstips, ska använda dem på mina inte-så-längre-vita-väggar-med-smutsiga-barnhänderavtryck-på....mkt rosetter blir det...kan nog fylla ut med några tassels också? Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!