fredag 6 maj 2011

O nu blev barnen just suspenderade från skolan....

Skräp crap och neeej. Jag har en del andra inte så fina ord jag skulle vilja skriva men nä, jag håller mej till det kontrollerade uttrycket skräp o crap.

Fick en samtal från skolan. Min första tanke var att det hänt något med något av barnen. Arg skolsköterska, lär barsk på rösten, visar ingen förståelse för att jag inte förstår vad hon säger.
Hennes bryska meddelande till mig var att jag var tvungen att hämta hem barnen, ENLIGT LAG.

Vaccinationer! Barnen hade inte alla vaccinationer som krävs, Hepatit b saknades bla. Den tar man i tre omgångar. Nu har dom fått två shottar, den tredje kunde tas efter den 5 maj. Igår!


Enligt pappret ovan skulle intyg på vaccin presenteras senast 5/6/11, som jag tolkade som 5 juni... Fett fel kan man säga, har inte vant mej vid att man skriver månad/dag/år här. Jag blir så trött, så lessen och förtvivlad. Jag tycker inte om att göra fel, avskyr det! 
Jag orkar inte med alla papper och intyg o social security och körkort och att jag inte har ett eget bank-kort eller att jag inte har några som helst befogenheter. Jag är INGEN. Jag får inte ens bli medlem på Target, som ger mej procentrabatt. Åsa Maria Ström, en nobody. Som dessutom inte ens har koll på datum. Som inte vågar gå till frisören. Som inte vågar ringa ett lokalt samtal för att dom pratar engelska. Alla myndighetspersoner är så arga o sura. Jag är rädd, lessen och förtvivlad. Sverige, allt är förlåtet, jag vill åka hem. Jag orkar inte med detta svåra landet längre. Läxor till förbannelse. Papper, förfalskade checkar (jag veeeet, det var nöd) 

Varför varför varför? 

Nu hämtar jag hem mina barn från den hårdaste skolan i världen, med dom strängaste reglerna, den längsta hemläxorna, den kortaste lunchrasten och den barskaste skolsköterskan i mannaminne. O just det, jag tänker vägra koka ägg till barnen, och se till att dom sover mer än vanligt för att skolan ska få högt betyg på End Of Grade" (centrala proven) O glöm att jag tänker se till att dom har TVÅ BLYERTSPENNOR I STORLEK NR 2 med sej. Jag tror vi lägger oss i sängen och tittar på nåt svenskt tv-program på nätet istället, kan till o med stå ut med fyra avsnitt Så ska det låta. 
Jag ska leta upp vaccinbussen..... Den står nånstans utanför det före detta  "Salmon House" här i Huntersville. Jo men visst, då vet jag precis vart det är. NÄMLIGEN INTE! 

Åsa - ha, där fick ni, dumma skola (o slarviga mamman, hon straffas med tårar som sprutar och maktlöshet som gnager)




7 kommentarer:

  1. Vilken tråkig dag!! Det är bra, ge dem bara!!!Kram till dig!!
    Vaccinationerna är de väldigt noga med här...och att skicka hem barnen och vara stränga måste de nog vara- I VISSA FALL...det är nog en del människor här som skulle strunta i att se till att barnen har alla vaccinationer om det inte får konsekvenser. Synd bara att de inte kan vara lite smidigare och skilja på vem som faktiskt har de bästa intentioner att göra rätt och vem som bara struntar i det...
    Jag är också en nobody...ett bankkort har jag fått ändå, men rabattkort på Target lyckades jag inte få, inte heller på Nordstrom eller någonstans överhuvudtaget :( hoppas du får till ditt social securitynummer snart och att dagen slutar bättre än den började!!
    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt!! Det ordnar sig för jag skickar styrka till er alla!! Så mycket jobbigt ni klarat så kommer detta oxå gå bra!!!! Puss Älsk!!!!

    SvaraRadera
  3. Oh fy vad tråkigt!! Jag förstår att du känner dig helt lamslagen, förtvivlad och ledsen. Som Malin säger finns det säkert skäl till lagarna men det betyder inte att folk behöver vara otrevliga! Och jag vet hur det känns att vara en "nobody". Från att ha varit självförsörjande i massor av år kom jag hit och fick inte något konto, inget rabattkort på någon butik osv. Precis som du har det nu. Det blir bättre! Och så fort du fått ditt första kort och betalt en räkning kommer du bli överöst med erbjudanden om olika krediter du INTE vill ha. Jag vet att det inte hjälper just nu och förstår att det känns tungt men det finns ljus i tunneln..... Och datum är ju helt skruvat!!! Jag kan knappt betala räkningar i Sverige via internetbanken längre! Hoppas nu att ni hittar "Laxhuset" och får vaccinationerna ur världen. Njut sedan av dina fina barn och SVT! Många många styrkekramar!

    SvaraRadera
  4. We've all been there... Men jag fick min revanch förra veckan då sköterskan ringde o bad om ursäkt för det brev jag fått tidigare ang en missad vaccination, de hade sett fel i sina papper...hehe

    Vet att många vägrar vaccinationer här o det verkar funka, märkligt. De anger religiösa skäl"...?

    Det känns snart bättre, du är ALLT för dina kids o definitivt ingen nobody!

    Cyber kram

    SvaraRadera
  5. Lise-Lotte Lindgren6 maj 2011 kl. 13:01

    Äsch! Det är ammrikanerna som skriver datumet i FEL ordning helt enkelt. Det får de sluta med. Säg åt dem på skarpen. Det är HELT ologiskt att skriva som de gör.
    Förstår om det är jobbigt med alla otrevliga myndigheter. Men tänk om de dessutom hade pratat franska...som det var i Belgien ;-) (Jag var tvungen att vara lite värst där ...)
    Vilken jäkla sköterska!!! Man kan ju vara LITE snäll mot en nykommen ytis, kan man tycka. Skulle jag ha varit. Och du pratar ju faktiskt engelska också. Jävla skata!
    Och just det - som Kalaslotta säger - du är ingen nobody, varken för din familj eller för oss! Ha! Där fick de! Och fattar de inte det är det DE som är nobodies hela högen.
    Kram till er alla!!!
    Lise-Lotte, som alldeles nyss kom hem från en veckas dagstidningsdesignkurs (puh) i Kalmar

    SvaraRadera
  6. Är det någon som klarar detta, så är det du. Om de är dumma så kan du skicka dom till mig så ska jag ta i på skarpen med min engelska på östgötska.

    Kram från svörmor

    SvaraRadera
  7. Gulliga snälla Malin, Christina, Linda, Lotta, Lise-lotte och svärmor Lena: tack för snälla ord och er omtanke! Värmde gott i lesset hjärta och fick tårar att torka fortare. Nu är det nya tag! Kram till er.

    Farmen: bara tanken på att du skulle komma o ta dem i örat och skälla lite på dem på östgötska gör att allt blir lite lättare. Underbart! Tack, kram o sånt!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!