onsdag 18 maj 2011

Vem vill kiss a LLama oh varför stavas det med två L?

Bra dag, både för mamman och för barnen. På skolbussen saknades två barn idag, dummisarna. Ojsan, tänk om dom har fått bussförbud? Rätt åt dem i så fall. Lite hemsk känner jag mej hur om helst, antar att det inte är barnens fel att dom är dumma utan det grundar sig i nåt annat såklart. Svårt det där.

Klippning av Cajs, lagat köttbullar till barn och myst omkring med grannen. Kallt som i Sibirien, lite bättre på eftermiddagen tack o lov.

På skolan har de en insamling igen, "Kiss a Llama" Man satsar pengar på en fröken. Den som får mest pengar måste kyssa en lama nästa vecka och insamlade pengar går till Make-a-wish-fonden för cancersjuka barn. Känns relevant och bra. Lucas, den lilla tjejtjusaren satsade sina pengar på den snyggaste fröken så klart. Han är för härlig. Han älskar tjejer, alla tjejer. Bara dom är snälla och klär sej snyggt. Han har knäckt koden, och charmar lätt vilken tjej han vill. Ger gärna komplimanger. Mest av alla gillar han sin hjälplärare som han går till på fritiden. Hon är hans tudor som man säger här. Rimligtvis borde Lucas knorra lite och tycka att det är motigt att gå o plugga matte när man kan rusa omkring o spela fotboll med de andra killarna på gatan men inte Lucas inte, han kollar sig en extra gång i spegeln, frågar mej om hans kläder ser bra ut och står o stampar tills jag säger att det är ok att cykla. När han kommer hem en timma senare är han sprudlande och överlycklig. Tror inte det beror på bråk i blandad form eller stem and leaf plots. Hihi, han gillar sin fröken, Mrs Queen, sådär en 42 år, snygg o väldigt rolig tjej som lär honom matte.

Såg just reklam på TV om Niveacreme, ni vet den där i blå plåtburk. Kom direkt ihåg doften och konsistensen. Jag kommer ihåg att jag sparade min veckopeng för att köpa en sån burk Jag ville vara som dom tuffa tjejerna.... Coolast var man om man hade Nivea Ultra creme.

Oh nooo, denna hade inte jag, men jag önskade mej
den vilt. Den kostade säkert två kronor mer än den vanliga
 blåa burken eller nåt.
Imon är sista dagen på EOGs, skönt. Barnen har kämpat, hoppas att dom klarar proven bra. Det gynnar deras självkänsla om dom klarar gränsen för godkänt även om resultatet inte kommer att räknas för dem i år.
Jag ska packa min lilla resväska, och vi ska välkomna pappan hem igen. Något sånt där tänker jag om torsdagen.

Farväl och adjö, inatt drömmer jag om en LLAMA insmord i Ultra.

Åsa - som räknar ner, 21 to go

PS: Jag älskar min lillasyster väldigt mycket

4 kommentarer:

  1. god morgon, lucas är rolig - kommer han att vara trogen sin käresta här hemma eller är hon brädad av hjälpfröken?
    Ha så skoj i N.Y i helgen, var snygg och äg Manhattan (smygfota lite celebs om du ser några) Puss, lav jo.

    SvaraRadera
  2. Malin, Lucas kommer att vara trogen Sanna! Dom ska ju gå på bio i sommar.... Gullis, ha en bra o skön solig helg du/ni med o pussa bäbis I från tant.

    Lotta, oh! Är det Ikea-uppror?

    Kram till er

    SvaraRadera
  3. nä, jag har en utmaning till dig på min blogg!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!