tisdag 3 maj 2011

En dubbelpizza och en 10 åring

Nu har vi inte längre några barn i huset som är ensiffriga. Ni förstår vad jag menar va? Cajsa har passerat ensifferstadiet och gått över till tvåsiffrigt idag. Hon har haft en bra bättre bäst dag, många fina paket, många fina hälsningar och brev, mail o kort. Grannar har varit här med paket, och dom har sjungit för henne i skolan.
Nybliven 10a på väg till skolan. Jag önskar att jag såg lika
pigg ut kl 0700 men det kan jag lova er, det gör jag inte!
Föräldrar är välkomna till skolan och äta lunch med sina barn, och då får man sitta på picknickområdet utanför med medhavd lunchlåda. Cajsa önskade sej en mamma på besök med en pizza full med ost och en mineralvatten (i smyg hade jag en pimpim-ask också...)
Vi hade en rolig stund och alla barnen tittar så där under lugg och ill-nyfikna på mamman med den stora pizzakartongen. Det blev pizza över, såklart. Den passade jag på att bjuda Lucas  på när det var dags för honom att äta. Pimpims fanns kvar också. 



Hihi, jag tror att jag är den enda på gatan som fått pizzadelivery innan klockan 10 på förmiddagen. Kändes som civil olydnad tror jag o jag skämdes nästan när pizzabudet frågade vart vi kom ifrån. Hon tänkte nog: vad är det för knasbollar som äter pizza till frulle.

På kvällen tog vi med grannflickan Grace o for till Chuck E cheese. Den där barnrestaurangen jag har skrivit om tidigare. Barnen hade kul, och dom åt ... Tadaaa, pizza. Det gör inget, för dom var glada och skrattade och hade kul och jag kände mej sådär infödd som körde omkring på amerikanska barn i bilen. Basse var med oss och han tyckte nog detsamma om restaurangen som jag gör. Som att sitta mitt i ett Playstationspel och se barn stressa runt för att få biljetter till plastskiten som man byter in sina biljetter mot. Grace är så snäll o tålmodig med oss, vi som pratar så lustigt. Hon tycker dessutom inte att vår hund ,som vi drömmer om, kan heta Texas för vi uttalar det fel. Tex-ass blir nåt annat det. Hihi.



Lill-loppan var så glad o nöjd med sin dag, och det var mamman med sin också. Jag har klättrat på en stege frivilligt för att ta bort massa spindelväv, har lunchat i skolan och läst ett supergulligt mail från en av mina läsare. C i PA, tack snälla, blev alldeles rörd. 


Nu är det ett åskoväder modell stort såklart som drar förbi oss. Det skallrar verkligen i fönsterna och det blir dagsljust när blixten kommer. Lite härligt och lite läskigt på samma gång. 



Dags att försöka sova lite, om det nu går att somna i detta muller o blixtrande, det löser sej va?

Godnatt o allt sånt

Åsa - fångad av en stormvind, eller helt enkelt av ett donnerwetter.


4 kommentarer:

  1. HUR kanns det da? Minns att karolinas gullige barnlakare fragade mig hur det kandes da K fyllde 10. Det kandes lite vemodigt, men anda bara bra, minns jag.
    Pizza pa chuck e cheese ar verkligen en klassiker!!!!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade din blogg via bloggtoppen! Bor sjalv i USA sedan 8 ar tillbaka. Hur kommer det sig att ni flyttade till North Carolina? Jobb?

    Kramar fran Michigan

    SvaraRadera
  3. Annika! Det känns faktiskt vemodigt och sorgligt på samma gång som roligt och spännande. Usch ja, vill inte tänka på det egentligen.
    Chuck e cheese är min nya favvo, NOT! Får nästan spunk där inne men vad gör man inte för sina barn?
    Kram till dej, bästa Annika

    SvaraRadera
  4. Hej Helena, välkommen hit.
    Vi har flyttat hit pga av jobb, makens jobb alltså, har bott här i 12 veckor bara eller redan, beror på vilken dag man frågar. Trivs bra hur som helst. Ska kika in på din blogg snart.
    Kram till dej

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!